فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



رونمایی از اشعار امام حسین(ع) در نمایشگاه کتاب دهلی نو


به گزارش خبرگزاری تسنیم‌، بیست و چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب دهلی نو از تاریخ 19 تا 27 دی ماه سال جاری برگزار می‌شود. مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در این دوره از نمایشگاه به نمایندگی از نشر جمهوری اسلامی ایران حضور خواهد داشت. با توجه به جمعیت کثیر شیعه نشین آن کشور و ارادتشان به امام حسین(ع) یکی از فعالیت‌هایی که درغرفه ایران در این دوره از نمایشگاه صورت می‌گیرد، رونمایی از کتاب «القمرالمنیر» مجموعه اشعار امام حسین(ع) است که به سه زبان انگلیسی، فارسی و عربی توسط حجت الاسلام  داود کمیجانی گردآوری و منتشر شده و با حضور وی رونمایی می‌شود.

کمیجانی در مقدمه این کتاب آورده است: امام حسین(ع) اشعاری دارند که اکثر موضوعات آنها در خصوص بی‌ارزشی دنیا گرایی و توجه به معاد و مباحث اخلاقی است. بدیهی است که مفاهیم این اشعار را باید با عنایت به شأن بیان و شرایط آن زمان مورد توجه قرار داد تا ضمن حزم بیانات امام(ع)، برداشت واقع گرایانه‌ای از آنها بدست آید؛ لذا می‌توان گفت که این اشعار عرصه جدیدی از تاریخ و مکتب حسینی را بیان می‌کند.

کمیجانی در ادامه درخصوص نحوه جمع آوری و تدوین اشعار در مقدمه این کتاب بیان نموده است: اشعار را از عربی به فارسی و انگلیسی و اردو ترجمه  نمودیم. سپس اشعار را متناسب با محتوایشان، تفکیک کرده و در پنج فصل اخلاقی، سیاسی، اعتقادی، اجتماعی و شخصی (خانوادگی)، تدوین نمودم.

کمیجانی در مقدمه این کتاب درباره گردآوری اشعار امام حسین(ع) گفت: آنچه از اشعار امام حسین(ع) در کتب معتبر تاریخی مکتوب شده است، مجالی برای شناخت وجه دیگری از شخصیت والای امام حسین(ع) است که می‌تواند به نوعی تبیین کننده احساسات لطیف و تجلی ساز روح بلند و زیباگرایشان باشد.

چاپ اول این کتاب توسط انتشارات راه ابریشم در شمارگان 1000 نسخه منتشر شده است. مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در نظر دارد امسال برای پنجمین‌بار در این نمایشگاه شرکت کند. این مؤسسه دارای غرفه‌ای به مساحت 18 متر مربع است و در حدود 240 عنوان کتاب در زمینه‌های مختلف از قبیل ایرانشناسی، هنر، شعر، ادبیات و ... را به نمایش می‌گذارد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
کالاهای ایرانی در نمایشگاه بین المللی دهلی نو