علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



«میکروب‌شناسی و ویژگی‌های فیزیک و شیمیایی آب آشامیدنی» را بخوانید


 «میکروب‌شناسی و ویژگی‌های فیزیک و شیمیایی آب آشامیدنی» را بخوانیدایسنا/ کتاب «میکروب‌شناسی و ویژگی‌های فیزیک و شیمیایی آب آشامیدنی» توسط عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی همدان منتشر شد.
کتاب «میکروب‌شناسی و ویژگی‌های فیزیک و شیمیایی آب آشامیدنی» به همت رضا حبیبی‌پور، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان و رقیه قلی‌زاده دوران محله به زیور طبع آراسته شده است.

در این کتاب آمده است: «آب در قرآن اهمیت عمیقی دارد و خداوند در آیات متعدد انسان را به تفکر در آب و شکرگزاری این نعمت بزرگ یادآور شده است، یکی از مهم‌ترین مسائل جوامع امروزی تأمین آب برای مصارف گوناگون است به‌گونه‌ای که زندگی بدون آب در کره زمین معنا و مفهومی ندارد.»

کتاب «میکروب‌شناسی و ویژگی‌های فیزیک و شیمیایی آب آشامیدنی» با توجه به نیاز روزافزون جامعه به منابع آب آشامیدنی و اقلیم نیمه‌خشک ایران و لزوم داشتن آگاهی در مورد منابع آلوده‌کننده آب و راهکارهای جلوگیری از آن در سه فصل نگاشته شده است.

فصل اول این کتاب به مطالعه میکروب‌شناسی آب می‌پردازد، در فصل دوم خواص فیزیکی و شیمیایی آب آشامیدنی را برمی‌شمارد و در فصل سوم به معرفی روش‌های آزمایشگاهی اندازه‌گیری آلودگی فیزیکی، شیمیایی و میکروبی آب شرب پرداخته است.

در پیشگفتار این کتاب به قلم دو مؤلف آمده است: آب یکی از شگفتی‌های آفرینش و شاهکارهای خلقت است و وجود هرگونه حیات متکی به وجود آب است، یکی از مهم‌ترین اشکال آب، نوع آشامیدنی آن است که با توجه به اسناد و مطالعات باستان شناسان، از دیرباز ایرانیان و مصریان به پاکیزگی آن اهمیت داده و اقدام به تصفیه آب می‌کردند. بنابراین، میکروب‌شناسی آب به‌ ویژه آب آشامیدنی از رشته‌های بسیار کهن در تاریخ علم به شمار می‌آید.

شاید بتوان منابع آب شیرین را ارزشمندترین منبع تجدید شونده کره زمین دانست. آب که تصفیه آن دشوار، انتقالش گران و پرهزینه است و جایگزین کردنش غیرممکن، یگانه عنصری است که وجود آن برای تولید مواد غذایی، توسعه اقتصادی و بقای موجودات زنده ضرورت دارد.

گفتنی است، رضا حبیبی‌پور دارای مدرک دکتری تخصصی در رشته مایکولوژی(قارچ‌شناسی) و عضو هیات علمی گروه میکروبیولوژی دانشگاه آزاد واحد همدان است که در کارنامه علمی خود نگارش بیش از 30 مقاله علمی، ارائه ۴۹ مقاله در همایش‌های ملی و بین‌المللی، اجرای ۱۴ طرح پژوهشی و تألیف ۴ کتاب را دارد.


منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
زیاد آب بنوشیم(5خاصیت مهم آب آشامیدنی)