سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



پیشرفت تحصیلی دانش آموزان باید به صورت مستمر رصد شود


به گزارش ایرنا،سید حمید طهایی روز دوشنبه در سی و ششمین نشست شورای آموزش و پرورش استان البرز که در سالن شهدای البرز استانداری برگزار شد، افزود: موضوع پیگیری اشتغال به تحصیل دانش آموزان بازمانده از تحصیل بایستی به یک امر مستمری تبدیل شود که فقط به ابتدای سال تحصیلی به آن اکتفا نکنیم.
وی دلیل این امر را امکان ترک تحصیل یک دانش آموزان در اواسط سال تحصیلی دانست و اظهار داشت: ممکن است یک دانش آموز به دلایل مختلفی همچون ضعف معیشتی ترک تحصیل کند که کارشناسان و مشاوران بایستی به دنبال رفع این گونه معضلات و زمینه سازی برای تحصیل مجدد این دانش آموزان باشند.

***3708 بازمانده از تحصیل در استان داریم
معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان البرز به بررسی وضعیت بازماندگان از تحصیل در سال تحصیلی جاری که به عنوان یکی از دستورات جلسه بود، پرداخت و گفت: بر اساس آمار ارائه شده از سوی آموزش و پرورش نرخ جذب خالص دانش آموزان شش ساله 98.82 درصد است که دو صدم درصد بالاتر از میانگین کشوری ا ست.
جعفر مقیمی افزود: بر اساس آمار برآورد شده، سه هزارو 708 نفر بازمانده از تحصیل در سال تحصیلی جاری داریم که 1105 نفر از آن ها متولد سایر استان ها هستند.
وی اظهار داشت: همچنین بر اساس آمار مرکز آمار ایران ورودی پایه اول تحصیلی بایستی 31 هزار و 233 نفر باشد ولی تاکنون بدون احتساب اتباع بیگانه 38 هزار و 420 نفر در کلاس های درس حضور یافته اند.
وی گفت: با این احتساب 123 درصد پوشش ظاهری جذب دانش آموز پایه اول ابتدایی که 23 درصد از آمار کشوری بالاتر است داشته ایم.

***شهریه نام نویسی اتباع خارجی 20 درصد افزایش یافت
مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز نیز در این نشست با اشاره به دستورات جلسه، به بحث افزایش شهریه نام نویسی اتباع خارجی پرداخت و گفت: مقرر شد تا شهریه اتباع خارجی نسبت به سال تحصیلی گذشته 20 درصد افزایش یابد ولی به رغم تصویب این امر، در هنگام نام نویسی این افراد با مشکل مواجه هستیم.
خسرو ساکی افزود: تعدادی از این اتباع در هنگام نام نویسی درخواست تقسیط یا تخفیف دارند که دستور انجام آن را داده ایم که عملا این افزایش شهریه بی معنا شده است.
وی همچنین به اختصاص زمین برای ساخت دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و اظهار داشت: مقرر شد زمینی به مساحت هشت هکتار برای ساخت دانشگاه فرهنگیان از سوی راه و شهرسازی اختصاص یابد.
وی به ضرورت اجرای طرح المپیاد درون مدرسه ای پرداخت و گفت: المپیاد ورزشی درون مدرسه ای یک فعالیت موثری برای ایجاد نشاط و شادابی مثبت در مدارس است که بایستی با همکاری سازمان مدیریت، استانداری، شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی اجرا شود.
وی افزود: اجرای این المپیاد کمک به آموزه های اخلاقی همچون تعاون، همکاری، نظم پذیری و قانون پذیری در میادین ورزشی و زندگی دانش آموزان می کند.

*** تقدیر از رئیس شورای آموزش و پرورش استان از سوی وزیر آموزش و پرورش
مدیرکل آموزش و پرورش همچنین در ادامه موضوع فعال سازی پروژه مهر از آغاز هر سال تحصیلی را یکی از فعالیت های این حوزه برشمرد وگفت: به دلیل فعالیت جدی این پروژه در قالب پنج کمیته، شورای آموزش و پرورش استان البرز رتبه عالی این پروژه را در کشور کسب کرده است.
وی افزود: این پروژه موفق شده است تا امتیاز 92.39 درصد را از 100 امتیاز کسب کند که استاندار البرز به عنوان رئیس شورای آموزش و پرورش به لحاظ کسب این موفقیت از سوی وزیر آموزش و پرورش لوح تقدیر دریافت می کنند.
این لوح در شورای آموزش و پرورش از سوی مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز به عنوان نماینده وزیر به استاندار البرز تقدیم شد.

***صدور حکم خلع ید برای سه مدرسه و ملک آموزش و پرورش
مدیرکل آموزش و پرورش در ادامه یکی دیگر از دستورات جلسات را بررسی صدور حکم خلع ید از سوی مقام قضائی برای سه ملک آموزش و پرورش دانست و گفت: این سه ملک شامل دو مدرسه که مدرسه شهید شرافت و حضرت فاطمه (س) و انبارهای آموزش و پرورش است.
وی با اشاره به اینکه این حکم از سوی شرکت آبادگر جهان دریافت شده، بیان داشت: بر اساس تصمیم گیری های انجام شده مقرر شده تا زمین هائی در قالب تهاتر با این املاک به شرکت داده شود.
ساکی این املاک را جزو قدیمی ترین مدارس در کرج دانست و افزود: بخصوص مدرسه شهید شرافت که از سال 59 ساخته شده و در منطقه مرکزی کرج و چهار راه طالقانی مستقر است ویک حالت استراتژیک داشته و در صورت تعطیلی آموزش و پرورش با مشکل زیادی مواجه می شود.

***اختصاص فضای تبلیغاتی برای مجمع خیرین مدرسه ساز
رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان البرز نیز در این نشست به موضوع اختصاص فضای تبلیغاتی برای این مجمع به عنوان یکی از دستورات جلسه پرداخت و گفت: از لحاظ آمار 78 درصد بار آموزشی کشورهای اسکاندیناوی بر دوش نهادهای مردمی است و نقش مردم در این میان خیلی جدی است.
دکتر محمدرضا اسپرورین افزود: تمام مشکلاتی که در این شورا مطرح می شود می توان دو سوم آن را از طریق سازمان های مردم نهاد برطرف کرد و ما تشکل های مردمی به عنوان یک بازوی کوچک اجرایی هستیم که نیاز به تقویت و جاافتادن در سیستم های اجرایی دارد.
وی در اثبات این موضوع اظهار داشت: در جشنواره خیرین مدرسه ساز امسال استان، 250 میلیارد ریال از سوی خیرین جمع آوری شد که چند برابر بودجه ای است که به نوسازی مدارس اختصاص یافته است.
وی گفت: خیرین زمانی صاحبان صنایع بودند ولی اکنون اوضاع صنایع نیز خوب نیست و ما خیرین را تک تک همچون یک پازل در کنار هم قرار می دهیم تا از ظرفیت هرکدام در بخشی استفاده کنیم که مشارکت حداکثری آن ها نیاز به تشویق و شور و شوق دارد.
اسپرورین یکی از راه های ترویج این فرهنگ و تشویق مردم به مدرسه سازی را ایجاد فضاهای تبلیغاتی دانست و افزود: نیاز است تا چند بیلبورد تبلیغاتی در سطح شهر با موافقت شهرداری و چند بیلبورد نیز در ورودی های شهر با موافقت راه و شهرسازی اختصاص یابد.
در سی و ششمین نشست شورای آموزش و پرورش استان البرز که ششمین جلسه در سال جاری بود، اعضای شورا و معاون استاندار البرز و نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل راه و شهرسازی استان حضور داشتند.ک/2
6156/ 6155

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
دانش آموزان دبیرستان پسرانه مفتاح در آزمون پیشرفت تحصیلی