آشپزی و تغذیه


2 دقیقه پیش

غذای ملل/ ریتا ؛ سالاد خاص هندی

دیکاوو/ سالاد ریتا هندی یک سالاد بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید از این سالاد در مهمانی هایتان استفاده کنید. این سالاد طرز تهیه آسانی نیز دارد و شما می توانید به راحتی ...
2 دقیقه پیش

برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی درپاوه

مهر/ مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان پاوه از برپایی جشنواره پخت غذاهای محلی به مناسبت هفته میراث فرهنگی در شهر باینگان خبر داد.هادی شریفی اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت تا سوم ...



میز اردور/ طرز تهیه پودینگ برنج در مایکروویو


آشپزباشی/ چی لازم دارم:
شیره: (انگور یا خرما) 3قاشق غذاخوری
دارچین: نصف قاشق چایخوری
بادام: (خام) 10عدد
شیر: نصف لیوان
خامه :2قاشق غذاخوری
برنج: 1ونیم لیوان
کره: به میزان لازم

چطوری درست کنم:
ابتدا برنج را شسته و با چند لیوان آب داخل ظرف مناسب مایکروویو(شیشه ای یا پلاستیک)قرار داده و آن را به مدت 2دقیقه تا 3 دقیقه داخل مایکروویو با قدرت 100درصد قرار دهید وقتی برنج شروع به جوشیدن کرد آن را خارج کرده و هم بزنید و دوباره داخل دستگاه قرار دهید تا برنج به مرحله آبکشی برسد این کار معمولا 4دقیقه طول میکشد.
بعد از نیم پز شدن برنج آن را آبکش کنید.داخل ظرف مخصوص مایکروویو را با کره چرب کنید سپس برنج آبکشی شده ، شیر ، پودر دارچین،خامه و شیره را باهم مخلوط کنید و داخل ظرف بریزید و پخش کنید ، ظرف را داخل ماکروفر با قدرت 100% به مدت 5 تا 8 دقیقه قرار دهید و هر 2 دقیقه مواد را مخلوط کنید.
پس از اینکه شیر جذب برنج شد پودینگ آماده سرو است ، پودینگ را در ظرف های سرو بریزید و روی آن را با مقداری شیره و بادام های خرد شده تزیین کنید.

نکات:
1)بهتر است این پودینگ را با برنج قهوه ای تهیه کنید.
2)در صورت تمایل 2قاشق گلاب هم به پودینگ اضافه کنید.
3)توجه داشته باشید که در این دستور از مایکروویو استفاده شده است نه مایکروفر.
نوش جان


ویدیو مرتبط :
‫طرز تهیه پودینگ برنج ( دسر مقوی و مجلسی )‬‎