تناقض توضیحات فرودگاه مهرآباد و ایرلاین درباره تاخیر هواپیماها در روز برفی


مدیرکل فرودگاه مهرآباد اعلام کرد: در هوای برفی دامنه دید خلبان کاهش می‌یابد و به همین دلیل وقتی چند هواپیما در زمان مقرر نمی توانند پرواز کنند، صفی از پروازها شکل می‌گیرد و این ترافیک به تاخیر در دیگر برنامه منجر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، چند هفته قبل و به دنبال بارش نسبتا سنگین برف و باران در تهران، برنامه های پروازی دو فرودگاه اصلی پایتخت با تاخیرهای چند ساعته مواجه شدند و به گواه مسافران حاضر در فرودگاه صف طولانی هواپیماها که در انتظار پرواز قرار داشتند و باید مراحل یخ زدایی( دی آیس ) را طی می‌کردند عامل اصلی این تاخیرها بوده است، موضوعی که مدیرکل فرودگاه مهرآبا آن را رد می‌کند.

علی رستمی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر در فرودگاه مهرآباد دو نقطه مجزا به فرایند یخ زدایی هواپیماهای اختصاص پیدا کرده و با توجه فرایند خاص و فضایی که باید به آن اختصاص داد، این دو محیط کاملا جوابگوی نیاز فرودگاه هستند.

وی ادامه داد: در روز برفی اخیر تهران نیز دو شرکت هندلینگ مسوول یخ زدایی در مهرآباد بدون هیچ مشکلی کار خود را انجام دادند و هیچ هواپیمایی به دلیل مشکل در فرایند یخ زدایی متوقف نشد، بلکه دلیل اصلی تاخیرها کاهش دید خلبان در فضای برفی بود که در هوای زمستانی امری طبیعی است و پس از رفع آن پروازها طبق برنامه انجام شدند.

اظهارات رستمی درحالی مطرح می‌شود که با ازسرگیری امکان پرواز هواپیماها از ساعت 10 صبح مسافران برخی مسیرها سوار هواپیما شدند، اما به دلیل حضور در صف فرایند یخ‌زدایی پرواز تا ساعت 14 انجام نشد. دلیل معطلی پرواز نیز بارها از سوی مسئولان کادرپرواز، حضور در صف هواپیماها برای انجام عملیات یخ‌زدایی اعلام شد.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد درباره فضای اپرون( پارکینگ) هواپیماها در مهرآباد و لزوم مسقف بودن آن نیز گفت: این موضوع در هیچ جای جهان مرسوم نیست که ایرلاینی برای هواپیماهای در حال تردد خود در که در طول روز تنها چند ساعت استراحت دارند پارکینگ مسقف بسازد، زیرا این امر هم هزینه‌ای بی دلیل خواهد بود و هم با تردد مداوم هواپیماها از نظر ایمنی تایید نمی‌شود.

رستمی ادامه داد: در مهرآباد نیز جز هواپیماهایی که برای مدتی طولانی پرواز ندارند، دیگر هواپیماها در اپرون استاندارد قرار می‌گیرند و اینکه یخ زدگی بدنه هواپیما یا نشستن برف بر روی آن باعث ایجاد تاخیر شده باشد به هیچ عنوان صحت ندارد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
تعطیلی فرودگاه امام خمینی و مهرآباد همزمان با روز ارتش!