سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



پسر 16 ساله ام بي حوصله و درخودش است


  X  

تاریخ خبر : دوشنبه 1394.08.11 - 20:42

پسر 16 ساله ام بي حوصله و درخودش است

خراسان/ پسرى ١٦ ساله دارم که خيلى بى انگيزه و بى حوصله است. از هر کارى زود خسته مي شود، در جمع زياد صحبت نمي کند و بيشتر اوقات در خودش است. آيا بى حالي و بي حوصلگى او غير از احتمال کم خونى علت ديگرى هم دارد؟
مخاطب گرامي! با توجه به اين که شما فرزند نوجواني داريد که در سن بلوغ است، بيشتر نشانه ها و ويژگي هايي که در پيامک به آن ها اشاره کرده ايد، مي تواند مقتضاي سن او باشد. اگر تصور مي کنيد پسرتان دچار کم خوني است، حتماً اين موضوع را از طريق آزمايش پيگيري کنيد. با اين حال چند نکته مهم درباره شرايط فعلي پسرتان در ادامه اين مطلب مطرح مي شود که توجه ويژه شما را مي طلبد.
تغييرات روحي و فيزيولوژيکي بعد از بلوغ
دوران بلوغ با تغييرات هورموني و رواني که در پي دارد، نوجوان را تا حد زيادي دستخوش تجربه حالات روحي، مزاجي و فيزيولوژيکي بسيار مي سازد که از جمله بارزترين اين تغييرات و تحولات، تغيير در خلق و خو و الگوي خواب و بيداري نوجوان در حال بلوغ است؛ بنابراين طبيعي به نظر مي رسد که فرزندتان بي حوصله و تا حدي نامتمايل به برقراري ارتباط با ديگران باشد. همچنين احساس تنهايي و کسالت از جمله شايع ترين ويژگي هايي است که از سوي والدين نوجوانان به خصوص در يک سال بعد از بلوغ گزارش مي شود.
توصيه هايي براي درک واقعي نوجوان
علاوه بر ضرورت آگاهي يافتن شما به نکاتي درباره سن بلوغ و تغييرات روحي و فيزيولوژيکي آن دوره، شما بايد سعي کنيد نوجوان تان را بيشتر درک کنيد. براي رسيدن به اين هدف بايد با زباني دوستانه بدون قضاوت، سرزنش و با بياني آرام با او گفت و گو کنيد. به او حق انتخاب دهيد و او را وادار به حضور در جمع نکنيد. براي اين که اوقات خوشي داشته باشد و بيشتر در کنار خانواده بماند زمينه مناسب مهيا کنيد تا او را ترغيب به در جمع بودن کنيد تا در عين حال از رفتن او به انزوا و تنهايي پيشگيري کرده باشيد؛ اما او را به هيچ وجه براي ماندن در جمع اجبار نکنيد. به او توجه نشان دهيد ولي از توجه خود به او برايش بند نسازيد. توصيه من به شما برقراري يک رابطه دوستانه با اوست تا بتواند راحت تر نيازها و خواسته هايش را بيان کند ولي اجازه دهيد استقلال را تجربه کند چرا که نياز دارد تا خود را بيشتر بشناسد و به تعادل در زندگي خود برسد.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
حرکات عجیب پسر 16 ساله