سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



روایتی هولناک از موش‌های آزمایشگاهی اسرائیل


روایتی هولناک از موش‌های آزمایشگاهی اسرائیلباشگاه خبرنگاران/ فیلم مستند یکی از کارگردانان تونسی از دست داشتن برخی از نهادهای دولتی تونس به همراه پنتاگون در انجام آزمایش داروی ساخت اسرائیل روی کودکان جنوب تونس پرده برداشت.

پایگاه اینترنتی روزنامه الوطن چاپ عربستان سعودی در شماره امروز خود در گزارشی به قلم یامنه قابسی، نوشت: فیلم مستند "ایمان بن حسین" کارگردان تونسی «آیا قاتلان داروسازند؟»، به علت افشای واقعیت هایی خطرناک، بحث و جدل های گسترده ای را در داخل و خارج تونس به راه انداخته است؛ این واقعیت ها حاکی از دست داشتن برخی از نهادهای دولتی تونس به همراه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، در اجرای آزمایش داروی ساخت اسرائیل بر روی کودکان جنوب تونس است.

این کارگردان تونسی طی اظهاراتی، دست داشتن طرف های رسمی تونس از جمله مرکز کلینیکی پاستور، وزارت بهداشت این کشور، وزارت دفاع آمریکا و بزرگترین شرکت داروسازی اسرائیل را در سوء استفاده از کودکان خردسال جنوب تونس به منظور اجرای این آزمایش و استفاده از آنها به عنوان «موش های آزمایشگاهی» تایید و تصریح کرد: این آزمایش مربوط به داروی پوستی با هدف معالجه بیماری موسوم به «لیشمانیاز» بوده که سربازان آمریکایی در جنگ خلیج فارس به آن مبتلا شده بودند.

بر پایه این گزارش، منابع رسانه ای تونس، در مارس گذشته، انگشت اتهام در زمینه سوء استفاده در اجرای آزمایش این دارو بر روی سیصد و هفتاد و پنج کودک تونسی را به سمت مرکز پاستور، وزرای تونس و گروهی از پزشکان و کارکنان بخش بهداشت و درمان نشانه رفتند.

این کارگردان با جمع آوری اسنادی مکتوب و شاهدان زنده در این زمینه؛ این اقدام را «توطئه ای» دانست که در بین سال های دو هزار و دو تا دو هزار و چهارده رخ داده است این در حالی بود که دادگاه اداری حکمی مبنی بر توقف اجرای این آزمایش صادر کرده بود.

این فیلم، شهادت و اظهارات «عفیف بن صالح» رئیس آزمایشگاه اپیدمیولوژی پزشکی در مرکز پاستور، سمیر بوبکر رئیس کمیته اخلاق پزشکی و جمعی از وزرایی را که در برهه زمانی وقوع این جرم در وزارت بهداشت رفت و آمد داشتند، به صورت مستند جمع آوری کرده است به طوری که مرتکبان جرم، به درخواست پنتاگون مبنی بر اجرای آزمایش این دارو بر روی کودکان خردسال، تمکین کردند.

همچنین این فیلم، در بردارنده اظهار نظرها و شهادت حقوق‌دانان و متخصصان بهداشت عمومی در این زمینه است.

ایمان بن حسین گفت: بیش از صد نفر در این توطئه که بنا به گفته وکلا و مشاوران حقوقی، جنایتی بین المللی محسوب می شود، دست داشتند؛ اظهاراتی که نیازمند اقدام فوری برای جلوگیری از تکرار این‌چنین جنایت ها علیه بشریت است.

وی افزود: کار تصویربرداری این فیلم مستند، پس از دستیابی به سندی که حاوی اظهاراتی از یک ژنرال آمریکایی بدون ذکر نام است، آغاز شد. در این سند آمده است: با چند دلار توانستند افرادی را در بخش جنوبی تونس به خدمت گیرند تا بتوانند آزمایش دارو را بر روی کودکان این منطقه اجرایی کنند.

بن حسین (کارگردان تونسی) در ادامه افزود: وی با همکاری تیمی متشکل از وکلا، پزشکان و متخصصان کار جمع آوری اطلاعات در این زمینه را آغاز کرده است که سرانجام به واقعیت و اطلاعات خطرناکی دست پیدا کردند که این اطلاعات اظهارات ژنرال آمریکایی یاد شده را تایید می کرد.

وی تاکید کرد: آنها با شرکت اسرائیلی سازنده دارو و همچنین طرف های دست اندرکار آمریکایی مکاتبه و به اعتراف هایی از مسئولان اسرائیلی، آمریکایی و تونسی دست پیدا کردند که برخی از آنها اذعان کردند مرتکب خلاف قانونی شدند .

همچنین شهادت هایی هم از افرادی که این آزمایش ها بر روی آنها انجام شد، به دست آوردند. این افراد تا این لحظه، از واقعیت ها درباره آزمایشی که بر روی آنها به اجرا درآمد بی اطلاع بودند.
این کارگردان تونسی گفت: موضوع در تونس و همچنین در دادگاه جنایی بین المللی پیگیری خواهد شد و از نهادهای مرتبط درخواست می شود مسئولانی را که در این ماجرا دست داشتند تحت پیگرد قرار دهد و از ارتش آمریکا و مسئولان این آزمایش نیز خواسته می شود که به اشخاصی که تحت این آزمایش قرار گرفتند دیه پرداخت کنند.

وی گفت: قانون تونس اجرای آزمایش بر روی کودکان خردسال را ممنوع کرده است. بن حسین افزود: این جرم در منطقه ای در جنوب تونس روی داده است به طوری که کودکان مبتلا به بیماری «لیشمانیاز» تحت آزمایش دارویی جدید قرار گرفتند که در بزرگترین آزمایشگاه دارو در اسرائیل تولید شده بود؛ این دارو از مواد خطرناک تشکیل شده است. این آزمایش در ازای پرداخت مبلغ پنجاه دینار به هر فردی که آزمایش بر روی وی انجام شده یا هر کسی را که به علت نیاز مالی، متقاعد کردند که به موش آزمایشگاهی تبدیل شود، به اجرا در آمده است.

این فیلم واقعیت های خطرناک و شوک آوری را درباره اقدام مرکز پاستور، وزارت بهداشت تونس به همراه پنتاگون وآزمایشگاه داروسازی اسرائیل، در اجرای آزمایش دارو بر روی کودکان خردسال، بر ملا می کند.

از سوی دیگر، مرکز پاستور به اجرای این آزمایش ها اذعان کرد و گفت: این آزمایش خطری برای جان کودکان ندارد. این ازمایشگاه در بیانیه ای، این اتهامات را رد کرد و گفت: آزمایش هایی که ایمان بن حسین از آن صحبت کرده است، خطری برای سلامتی بیماران ندارد بلکه بر عکس، این پژوهش ها باعث امید های فراوانی شد که این دارو می تواند برای این درد،مفید و موثر واقع شود.

در همین زمینه، الهاشمی مدیر مرکز پاستور گفت: این برنامه با هدف تولید داروی جدیدی بر ضد بیماری پوستی لشمانیا بوده است. وی خاطر نشان کرد: این طرح در چارچوب مشارکت و همکاری میان مرکز پاستور ومرکز «والتر رید» آمریکا تحت نظارت وزارت دفاع امریکا بوده است.

الوطن در ادامه نوشت: لشمانیا بیماری پوستی است که از طریق پشه ها منتقل می شود و منشا اصلی آن از جوندگان مانند موش است. مدت بروز آن بر روی بدن کمتر از دو ماه است. انسان ها با نیش مگس هایی که به حشرات شنی معروفند و در مناطق مرطوب وتاریک رشد می کنند، به این بیماری مبتلا می شوند.

در پایان این گزارش آمده است: با پخش این فیلم و تبعات آن، افکار عمومی تونس خواهند پرسید «آیا کودکان جنوب تونس واقعا موش های آزمایشگاهای پنتاگون و اسرائیل هستند؟».. مسئولانی که در اجرای مسئولیت خود، خیانت و با تبدیل شهروندان و کودکانی به عمر گل، به موش های آزمایشگاهی آن هم برای دارویی که ممکن است سلامتی آنها را به خطر بیندازد، توطئه کردند، چگونه مجازات خواهند شد؟

این رسوایی بزرگ و پرونده ای خطرناک در تونس است که امکان دارد به برکناری برخی از وزرا ومسئولان نهادهای دولتی منجر شود آن هم در سایه اوضاع وشرایطی که تونسی ها از اوضاع شکننده اقتصادی و امنیتی رنج می برند.




با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
تریدمیل آزمایشگاهی جوندگان (رت و موش سوری) treadmill