مدیرعامل خانه هنرمندان ایران معرفی شد


  X  

مدیرعامل خانه هنرمندان ایران معرفی شد

ایسنا/ مجید رجبی‌معمار به‌عنوان مدیرعامل خانه هنرمندان ایران معرفی شد.
در نشست شورای عالی خانه هنرمندان ایران، مجید رجبی‌معمار با رأی اعضای این شورا به‌عنوان مدیرعامل خانه هنرمندان ایران انتخاب شد.
دکتر محمد سریر - رئیس شورای عالی خانه هنرمندان ایران - در این‌باره گفت: با توجه به این‌که دکتر مجید سرسنگی، مدیرعامل خانه هنرمندان ایران به سمت معاونت فرهنگی دانشگاه تهران منصوب شد و اظهار علاقه‌مند کرده بود که از سمت مدیرعاملی خانه هنرمندان ایران استعفا دهد تا بتواند بیشتر به کار دانشگاهی برسد، طی بحث‌هایی که در شورای عالی مطرح شد، قرار شد که از ایشان خواسته شود که کماکان در سمت مدیرعاملی خانه هنرمندان حضور داشته باشد، ولی در نهایت با دوبار طرح موضوع استعفا ایشان و مخالفت شورای عالی، سرانجام دکتر سرسنگی به علت فشردگی کاری، استعفا داد و قرار بر این شد که نامزدهایی برای مدیرعاملی از سوی اعضای شورا یا افراد دیگر معرفی و بررسی شوند تا در نهایت بتوانیم گزینه مناسبی را برای مدیریت این خانه انتخاب کنیم.
او به بررسی گزینه‌های پیشنهادی برای سمت مدیرعاملی خانه هنرمندان ایران اشاره کرد و افزود: از سوی شهرداری تهران با توجه به این‌که نماینده شهردار تهران هم در شورای عالی عضو است، پیشنهادی در کنار سایر پیشنهادهای دیگر مطرح شد. ما در این دوره، نزدیک به هفت پیشنهاد داشتیم و قرار شد شورایی منتخب شورای عالی و از اعضای این شورا، بررسی اولیه‌ای روی شرح احوال و تجربیات این افراد انجام دهد و در نهایت نظرات خود را به شورای عالی منتقل کند. سرانجام پیشنهادات به شورای عالی ارائه شد و شورایعالی براساس امتیازات داده‌شده دو نفر از افرادی را که حائز بیشترین امتیازات بودند، یعنی آقایان علیرضا رضاداد و مجید رجبی‌معمار را به‌عنوان نامزدهای نهایی پست مدیر عاملی خانه هنرمندان ایران تأیید کرد.
رییس شورای عالی خانه هنرمندان ایران در ادامه گفت: با توجه به این موضوع، قرار شد در نشست 17 آبان‌ماه شورای عالی، این دو نامزد حضور پیدا کنند و ضمن ارائه نظرات و برنامه‌های خود، از شورای عالی رأی اعتماد بگیرند و یکی از آن‌ها برای سمت مدیرعاملی این خانه انتخاب شود.
سریر با اشاره به انتخاب مجید رجبی‌معمار به‌عنوان مدیرعامل خانه هنرمندان ایران در نشست امروز با رأی‌گیری اعضا این شورا، گفت: در ابتدای نشست 17 آبان‌ماه توسط یکی از اعضای شورای عالی، پیامی از آقای علیرضا رضاداد خوانده شد که در آن، ایشان اعلام کرده بودند که نظرشان این است که آقای رجبی‌معمار توانایی بهتری در این زمینه دارد و می‌تواند این سمت را بهتر اداره کند. در نهایت شورای عالی با یک گزینه مواجه شد و البته اعضای شورا از حسن‌ظن و سعه صدری که آقای رضاداد داشت، سپاسگزاری کرد و در عین حال، پس از اعلام برنامه‌های آقای رجبی‌معمار و صحبت‌های ایشان، رأی‌گیری انجام شد و او به اتفاق آرا از سوی افراد حاضر در جلسه به‌عنوان مدیرعامل خانه هنرمندان ایران انتخاب شد.
در این جلسه از خدمات دکتر مجید سرسنگی در مدت چهار سال فعالیت در خانه هنرمندان ایران قدردانی و قرار شد در جلسه‌ای با حضور ایشان و هنرمندان انجمن‌های عضو خانه هنرمندان ایران، این قدردانی به‌صورت رسمی انجام گیرد.
رجبی‌معمار پیش از این جزو مدیران سازمان صداوسیما و همچنین مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو بوده است.


ویدیو مرتبط :
اجرای توکه Farruca فاروکا -خانه هنرمندان ایران،علیرضا جنقو