ده قانون برای انتخاب کت‌ شلوار داماد


مدآنلاین/ اگر شما می‌خواهید عروسی خاص و باشکوهی رقم بزنید باید بدانید که علاوه ‌برعروس‌خانم، آقای داماد هم باید نکاتی را بخصوص درمورد انتخاب کت و شلوار رعایت کند. ما قصد داریم در اینجا چند نکته ساده اما کلیدی که تیم Marc Wallace مطرح کرده‌ است را بررسی کنیم.

نوع یقه: در چند سال اخیر یقه انگلیسی برای کت و شلوار عروسی شهرت یافته است. برتری دوختن کت و شلوار نسبت به خرید آماده، این است که می‌توانید هر یقه‌ای که دوست ‌دارید برگزینید. یقه انگلیسی مد روز است و برای عروسی‌های امروزی بسیاراستفاده می‌شود. یکی دیگر از یقه‌هایی که برای کت و شلوار کاربرد دارد، یقه انگلیسی پهن است که سنتی‌تر است و برای عروسی‌هایی با این سبک، مناسب به نظر می‌آید.

دستمال جیب: قراردادن دستمال جیب با رنگ‌های متفاوت از رنگ کت و شلوار، جلوه ویژه‌ای به لباس شما می‌دهد. مرتب تا کردن آن، به تیپ شما سبک کلاسیک می‌بخشد. استفاده از طرح‌هایی چین و چروک‌دار هم ایده‌ای جالب و متفاوت برای آقای داماد است.

لباس: زمانی که می‌خواهید کت‌و‌شلوارتان را خریداری کنید، توجه داشته ‌باشید به ‌محض این‌ که از آن خوش‌تان آمد، آن را نخرید. حتما آن را پرو کنید چون ممکن است استایل شما با مانکن متفاوت باشد و لباس به خوبی برتن شما ننشیند.

سرشانه کت: هرچند که اندازه سرشانه کاملا به استایل شخص بستگی دارد، اما بیشتر افراد ترجیح می‌دهند برای عروسی و برنامه‌های رسمی، به‌منظور راحتی بیشتر از کت‌و‌شلوارهایی با سرشانه پهن‌تر استفاده‌کنند.

رنگ کت و شلوار: این فصل زیبا که تقریبا برای همه افراد خاطره آفریده است، از فصل‌هایی است که باید در آن از رنگ‌های وینتج استفاده کرد. اگر آقای داماد هم می‌خواهد متناسب با فصل و مد پیش‌رود باید این قاعده را رعایت کند. در فصل پاییز از پوشیدن کت و شلوار با رنگ‌های خاکستری، آبی‌تیره و مشکی بپرهیزید. حتما دقت کنید که رنگ انتخابی لباس‌تان با پوست شما هماهنگی داشته‌ باشد.

کمربند: پهنای کمربند در ظاهر آقای داماد تاثیر زیادی دارد. کمربند باریک امروزی‌تر است و اگر عروسی شما سبک وینتج ندارد حتما از این نوع کمربند استفاده کنید.

چاک و دکمه: کت‌های تک چاک تقریبا از بهترین کت‌ها به‌حساب می‌آیند. اما اگر کت انتخابی شما دوطرف دکمه‌دار (double breasted) است، کت دو چاک که اصطلاحا از بغل چاک گفته می‌شود، گزینه مناسب‌تری است.

باز و بسته بودن کت: بهتر است دکمه کت‌تان را ببندید مخصوصا زمانی که می‌خواهید راه بروید، بسته‌بودن دکمه کت به آراسته به‌نظر رسیدن شما کمک بسیاری می‌کند. اما فراموش نکنید که هنگام نشستن دکمه کت را باز کنید.

اندازه آستین پیراهن: قاعده خاصی برای میزان مشخص بودن سرآستین پیراهن از کت وجود ندارد. با این حال بهتر است آستین پیراهن نیم تا یک سانت از آستین کت بیرون بیاید.

جوراب: اندازه و بلندای جوراب به خود فرد بستگی دارد. بعضی افراد ترجیح می‌دهند در تابستان جوراب کوتاه و در زمستان جوراب بلند بپوشند. بعضی از افراد هم به طور کلی جوراب نمی‌پوشند که البته این کار پسندیده نیست.


ویدیو مرتبط :
کت و شلوار ( چگونه کت و شلوار را تا کنیم که چروک نشود)