حضور «کیانوش عیاری» در مستند «هنر هفتم»


مهر/ برنامه «سفید» شبکه آموزش سیما شنبه ۱۴ آذر ماه به بررسی ویژگی های معماری ایرانی می پردازد و شبکه مستند هم از کارگردانان تاثیر گذار چند نسل سینما در مجموعه مستند «هنرهفتم» صحبت می کند.
برنامه «سفید» شنبه شب ۱۴ آذر ماه میزبان کامران افشار نادری فارغ التحصیل معماری از ایتالیا با حدود هشتاد مقاله در زمینه های نقد و تئوری معماری خواهد بود .در این برنامه امیر محمدخانی کارشناس معماری برنامه «سفید» همراه با مهمان برنامه به بررسی ویژگی های معماری ایرانی و شاخه های معماری ایرانی می پردازد.
برنامه «سفید» به تهیه کنندگی سعید بشیری و داوود آجرلو هر شب ساعت ۲۳ از شبکه آموزش سیما به صورت زنده پخش خواهد شد.
مجموعه ۱۳ قسمتی مستند «هنر هفتم» به تهیه کنندگی الهام خالقی و کارگردانی حامد عزیزی به کارگردان هایی می‌پردازد که تاثیرگذاری بالایی در زمینه ساخت فیلم‌های تجربی با روش‌های ساختاری جدید داشته اند؛ آثاری که در خارج از ایران نیز معرف این گونه جدید از سینمای ایران هستند.
آثار فیلمسازان برجسته‌ای چون کیانوش عیاری، محمدرضا اصلانی، مصطفی رزاق‌کریمی، مهرداد اسکویی، شهرام مکری، منوچهر طیاب و محمد شیروانی در «هنر هفتم» بررسی می شود. در این مجموعه مستند همچنین یک کارشناس سینما ویژگی‌های ساختاری و تفاوت آثار فیلمساز مورد بحث را با شکل‌های رایج سینما برای مخاطبان شرح می‌دهد.
یکی از قسمت های این مجموعه مستند به زندگی و آثار محمود رحمانی، فیلمساز خوزستانی که آثارش مورد توجه بسیاری از جشنواره‌های داخلی و خارجی قرار گرفته، می‌پردازد. «هنر هفتم» تولید معاونت برون مرزی از یکشنبه ۱۵ آذر روزهای فرد ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند سیما پخش می شود.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
سوتی وحشتناک برنامه نود با حضور کیانوش عیاری.