سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نظر هاشمی‌رفسنجانی درباره مقابله‌ با ویروس‌ها و عوامل بیماری‌زای جدید


به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار روسا و منتخبین علمی مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی، با تأکید بر شهرت جهانی این مؤسسه، اظهار داشت: همه‌ آنچه را که در طول مدت تأسیس این مؤسسه تاکنون بدست آورده‌ایم، برای خدمت به بهداشت و جلوگیری از بیماری‌ها ارزشمند بوده است و خواهد بود.

وی با تقدیر از تلاش محققان و پژوهشگرانی که برای ارتقاء علمی ایران در این مؤسسه زحمت می‌کشند، گفت: همه‌ کسانی که سابقه‌ علمی، تحقیق و تولید دارند، به همه‌ نسل‌های ایران و حتی نسل بشریت خدمت می‌کنند و مطمئناً صواب این کار خود را در بارگاه عدل الهی خواهند دید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصمیم دولت برای جذب سرمایه‌های خارجی و برنامه‌ریزی برای گسترش صادرات تولیدات این مؤسسه را کاری بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: علاوه بر دستاوردهای اسلامی و انسانی، برای معرفی ایران و انقلاب اسلامی نیز مهم است که یک مؤسسه‌ای که بر پایه‌ی علم و عمل محققان و دانشمندان ایرانی می‌چرخد، دستاوردهای خود را در اختیار جامعه‌ی بشری می‌گذارد.

هاشمی‌رفسنجانی مباحث مربوط به ویروس زیکا در جوامع جهانی را یکی از ضروریات توجه و تقویت مؤسسه رازی دانست و افزود: دنیا در کنار پیشرفت‌های علمی و پزشکی، با ویروس‌ها و عوامل بیماری‌زای جدیدی نیز روبه رو می‌شود که مقابله‌ با آنها نیاز به تقویت پایه‌های علمی مراکز مربوط به بهداشت و درمان است.

وی استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای تقویت مؤسسه رازی را کاری مفید دانست و به مسئولان پیشنهاد کرد که می‌توانید تولیدات خود را در قالب شرکت‌های داخلی و خارجی که در زمینه‌ تهیه و توزیع واکسن و داروهای پیشگیری در سراسر جهان فعالیت می‌کنند، به مردم دنیا عرضه کنید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تغییر نگاه جوامع جهانی نسبت به ایران در دولت فعلی و به ویژه در شرایط پسابرجام را برای تقویت روابط پزشکی و بهداشتی و همچنین تبادل اطلاعات و تولیدات مناسب دانست و ادامه داد: دنیا علاقه نشان می‌دهد که با ایران ارتباط داشته باشد و خوب است هیئت‌های علمی و پژوهشی که به همراه مسئولین سیاسی کشورهای مختلف و به ویژه اروپا به ایران می‌آیند، از مؤسسه بازدید کنند.

هاشمی‌رفسنجانی با تأکید بر این جمله که مؤسسه برای مراکز مربوطه در همه جای دنیا شناخته شده است، گفت: شما باید اطلاعات مربوط به مؤسسه، ظرفیت‌های آن، برنامه‌های تقویت و گسترش آن و همچنین تازه‌ترین تولیدات خود را در قالب بسته‌های اطلاع رسانی به جامعه جهانی برسانید تا مسئولان اجرایی و مربوطه کشورهای مختلف، در صورت نیاز برای تهیه تولیدات، به مؤسسه مراجعه کنند.

در آغاز این دیدار، حمید کهرام، بهمن عابدی، همایون مهروانی و عباس شفیعی (رئیس، معاون تجاری سازی، معاون تولید مؤسسه رازی و یکی از محققین ملی و بین‌المللی واکسن) با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، به بیان دیدگاه‌های خویش درباره مسایل اقتصادی، پزشکی، بهداشتی پرداختند و از هاشمی رفسنجانی به خاطر تقویت این مؤسسه در دوران سازندگی و همچنین بازدیدهایی که طی سالیان گذشته از این مرکز علمی و بهداشتی داشتند، تشکر و از وی برای بازدیدی مجدد و دیدار با کارکنان، محققان، پژوهشگران و پزشکان دعوت کرده‌اند.

انتهای‌پیام/


ویدیو مرتبط :
توسعه مورد نظر هاشمی رفسنجانی