سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



ملایمت بهترین روش آموزش کودکان با حجاب است


ملایمت بهترین روش آموزش کودکان با حجاب استزنان نیوز/ فریبا علاسوند عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان در گفت و گو با زنان خبر با اشاره نقش خانواده ها در حجاب دختران عنوان کرد: در خانواده ها یک خلا در تربیت دینی فرزندان وجود دارد که شامل تمامی موضوعات می شود و بخشی از این مشکل خاص تربیت دینی نیست بلکه به کل مسائی تربیتی و آموزشی خانواده بستگی دارد.
وی افزود: یکی از دغدغه های مادران، آشنا کردن دختران با حجاب است و عادت دادن کودک به حجاب بسیارمهم است ما نمی توانیم حجاب را به صورت فشرده اعمال کنیم ملایمت و لطافت و عادت دادن او بسیار اهمیت دارد.
علاسوند ادامه داد: مهمترین مراقبت دوران کودکی آشنا کردن فرزند با حجاب و عفاف می باشد تا به محض بلوغ به راحتی کودک مان این مسئله را بپذیرد و انجام آن برایش سخت نباشد باید توجه داشته باشیم که کودکی که تا دیروز با موهای باز و لباس نیمه عریان در خیابانها قدم می زد یک روزه نمی تواند با حجاب انس بگیرد چرا که رعایت حجاب برایش سخت می باشد.
عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان تصریح کرد:مهم‌ترین دوران شکل گیری شخصیت کودک اززمان تولد تا هفت سالگی اوست و اثرات این دوران تا سالیان سال همچنان باقی می‌ماند. کودک از سال‌های نخستین زندگی، رفتارها، برخوردها، ارتباطات، اعمال و حرکات اعضای خانواده بویژه والدین را اقتباس کرده و درصدد درونی ساختن آن برمی‌آید.
وی گفت: اکنون بسیاری از خانواده‌ها از وضع پوشش فرزندانشان راضی نیستند و اغلب نارضایتی خود را با تحمیل پوشش‌های افراطی به فرزندان خود نشان می‌دهند و در مقابل هم با پافشاری و مقاومت‌های خودسرانه فرزندان نسبت به این امر الزام‌آور اسلامی روبه‌رو می‌شوند.
علاسوند اظهار داشت: نماز خواندن، تلاوت قرآن، حفظ حجاب در برابر نامحرمان، معاشرت با خانواده‌های متدین و مذهبی، جدا کردن اتاق و بستر خواب از کودکان، رعایت حد و مرز پوشش و آرایش والدین در برابر فرزندان، شرکت در محافل مذهبی در ایام محرم و ماه رمضان و… از جمله مواردی است که کودکان آینه‌وار از آن تقلید و الگوبرداری می‌کنند.
عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان مطرح کرد: در تربیت دینی و نهادینه نمودن ارزشهای الهی همچون حجاب و عفاف در کودکان و نوجوانان والدین نقش مهمی را ایفا می کنند. بشرطی که از طریق روشها و شیوه های هدفمند این مهم را دنبال کنند.
وی یادآور شد: در نهادینه نمودن حجاب و عفاف از منظر قرآن و روایات شیوه های کارسازی همچون تعلیم و تربیت، آگاهی بخش، الگو آفرینی، ‌عادت بخشی،‌ سالم سازی،‌ تشویق و تنبیه،‌ محبت و مهرورزی، ‌قصه گوئی و عبرت گیری و برگزاری جشن تکلیف مطرح شده که بارگیری دقیق و عالمانه آن منجر به نهادینه شدن گوهر حجاب و عفاف درون فرزندانمان خواهد شد به شرطی که نهادهای مؤثر به کمک خانواده ها آمده و آنها را در این امر خطیر یاری رسانند.


منبع: زنان نیوز


ویدیو مرتبط :
آموزش حجاب به کودکان