سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



افزایش ۲۰ درصدی صادرات مرغ و تخم مرغ در 9 ماه اول امسال


افزایش ۲۰ درصدی صادرات مرغ و تخم مرغ در 9 ماه اول امسالمهر/ معاون وزیر جهادکشاورزی از افزایش ۲۰ درصدی ارزش صادرات مرغ و تخم مرغ در ۹ ماهه اول امسال خبر داد و گفت: فقط ۱۰ درصد از نیاز کشور به گوشت قرمز واردات می‌شود.

حسن رکنی امروز در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بنیاد مسکن و معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در سال گذشته ۱۵۰ هزار تن مرغ و تخم مرغ از کشور صادر شد و آمار ۹ ماهه امسال نشان می‌دهد در این زمینه از نظر ارزشی ۲۰ درصد رشد صادرات داشته است.

وی با بیان اینکه در زمینه تولید شیر در سال گذشته حدود ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تن تولید انجام شد، افزود: پیش بینی می شو در سال جاری این رقم به نزدیک ۹ میلیون تن برسد که آمار ۶ ماهه امسال نشان می دهد از نظر ارزشی ۳ تا ۴ درصد رشد صادرات داشتیم.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی با اعلام اینکه در گوشت قرمز حدود ۱۰ درصد از نیاز کشور وارد می‌شود، تصریح کرد: در سال گذشته ۸۰۰ هزار تن گوشت قرمز در کشور تولید شد و امیدواریم که روند واردات کاهش پیدا کند.

رکنی با اشاره به اینکه سال گذشته موفق شدیم یک میلیون رأس دام سبک را صادر کنیم، گفت: در بخشی از زیربخش‌ها مانند پرورش کرم ابریشم هم اقدامات جدیدی انجام شده است که به زودی خبرهای خوبی را در این بخش داریم.

وی با اعلام اینکه در سال گذشته حدود ۵ هزار تن صادرات عسل داشتیم، اظهارداشت: آمارها نشان می دهد بیش از ۹۰ درصد تولید گوشت مرغ در واحدهای صنعتی است و ۱۰ تا ۱۲ درصد از تولید تخم مرغ در مناطق روستایی انجام می‌شود.

معاون وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد تولید شیر کشور که رقم ۹ میلیون تن است، در مناطق روستایی انجام می شود، خاطرنشان کرد: کار مشترک ما با بینیاد مسکن بیشتر در بخش فعالیت‌های روستائیان است.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: مهر


ویدیو مرتبط :
صادرات مرغ و تخم مرغ به 10 کشور منطقه