برداشت بادمجان در رودان + عکس


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودان از پیش‌بینی برداشت بیش از 89 هزار تن محصول بادمجان از مزارع سطح زیر کشت این محصول تا پایان فصل برداشت در این شهرستان خبر داد.

سهراب مرشدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خلیج فارس، اظهار کرد: برداشت محصول بادمجان در رودان از 15 آبان آغاز شده است و تا پایان اردیبهشت سال 95 ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان رودان از نظر سطح زیر کشت و برداشت محصول بادمجان رتبه سوم استان را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: سطح زیر کشت محصول بادمجان در شهرستان رودان بیش از 1998 هکتار است و متوسط برداشت محصول از هر هکتار نیز بالغ بر 45 تن پیش‌بینی می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودان به ارقام محصول بادمجان کشت شده در شهرستان اشاره کرد و گفت: بادمجان کشت شده در شهرستان رودان از ارقام تاکی، کلوز و پی اس است. در سال جاری با اجرای طرح اصلاح الگوی کشت محصولات کشاورزی شاهد کاهش بیش از 230 هکتاری سطح زیر کشت این محصول در شهرستان بوده‌ایم.

مرشدی درباره بازار مصرف این محصول نیز گفت: بادمجان برداشت شده در شهرستان رودان از طریق مرز کردستان به کشور عراق صادر می‌شود و همچنین در بازارهای داخلی به استان‌های تهران، شیراز، اصفهان و دیگر شهرهای کشور فرستاده می‌شود.

وی تصریح کرد: برداشت محصولات کشاورزی در شهرستان رودان در حالی صورت می گیرد که به دلیل فصل سرما در سایر نقاط کشور محصولات کشاورزی برداشت نمی‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی رودان خاطرنشان کرد: بالغ بر 98 درصد از سطح زیر کشت محصولات بادمجان در شهرستان رودان مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار است و در 2 درصد از اراضی زیر کشت نیز از روش آبیاری غرقابی استفاده می‌شود.

مرشدی درباره اجرای طرح اصلاح الگوی کشت در شهرستان رودان، بیان کرد: این طرح با هدف جلوگیری از کشت تک محصولی و ایجاد تنوع محصولات کشاورزی در شهرستان اجرا می‌شود. در این طرح میزان EC و دبی آب اندازه گیری می شود و با توجه به این موارد، نسخه کشت، سطح زیر کشت و نوع محصول به کشاورز پیشنهاد داده شده و محصول مناسب و مقاوم و به صرفه تری کشت می‌شود.

انتهای پیام

برداشت بادمجان در رودان

برداشت بادمجان در رودان

برداشت بادمجان در رودان


ویدیو مرتبط :
Iran Aloe Vera harvest, Roudan county برداشت آلوورا شهرستان رودان ایران