سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تفاوت SEO و SEM چیست؟


SEM چیست؟

تقریبا دیگه هممون با مفهوم SEO آشنا هستیم و وقتی این کلمه رو میشنویم به قول خودمون تا تهشو میخونیم که اوضاع  از چه قراره.میدونیم که  SEO مخفف  Search Engine Optimization است و منظور از آن یعنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر مثل گوگل.در واقع یعنی برای وب سایتمان صفحات وبی را ایجاد کنیم که برای موتورهای جستجوگر جالب,جدید,جذاب و فریبنده باشه که کاربران رو به سایت ما هدایت کنه.اما سوالی که اینجا مطرح میشه  اینه که:

SEM چیست؟آیا SEM  و SEO دو مفهوم جدا از هم هستند یا خیر؟اگر بله تفاوت آنها در چیست؟هر کدام چه کاری را برای سایت ما انجام میدهند؟

این ها سوالاتی هستند که قصد دارم در ادامه به آنها پاسخ دهیم.

در بالا گفیتم که SEO مخفف Search Engine Optimization است اما SEM مخففSearch Engine Marketing است.

به نظرم برای اینکه این مفهوم رو بهتر بشناسیم خوبه که اول تفاوت SEM  و SEO را بررسی کنیم.

تفاوتهای SEM  و SEO در چیست؟

SEO:بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو گر به طوری که کاربران اینترنت به سایت ما هدایت شوند.SEO اقداماتی هستند که سبب میشوند محتوای یک سایت خیلی راحت در اختار کاربران قرار گیرند.که این هدف با اقداماتی مثل کم کردن حجم سایت,تولید محتواهای جذاب برای سایت,انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای سایتو…….محق میشود.

SEM :بازاریابی برای موتورهای جستجوگر است.یعنی هر اقدامی که در راستای استفاده از امکانات و تکنولوژی موتورهای جستجوگر با هدف جذب بیشتر کاربر و بازدید کننده صورت میگیرد تا درنهایت از سایت درآمد بیشتری داشته باشیم در این دسته قرار میگیرند.پس با توجه به این توضیحاتی که از SEM   ارائه دادیم,مفهوم SEM  بخشی از همان مفهوم گستردهء SEO هستند.در واقع شما اول باید سایت خود راSEO  کنید یعنی برای موتورهای جستجور بهینه کنید تا بازدید کننده های بیشتری به سایت شمابیایند و در قدم بعدی این بازدید ها رابا استفده از SEM   تبدیل به درآمد و پول :) از سایتتان کنید.

مهترین اقداماتی که در زمینه SEM  صورت میگیرند:

یکسری اقدامات در که در زمینهء SEM برای سایت انجام میشوند,عبارت اند از:

 انتخاب کلمات کلیدی بررسی وضعیت فعلی سایت و رقبای آن اصلاح ساختار سایت تنظیم متاها و عناوین سایت بهینه سازی سایر پارامترهای سایت معرفی سایت به موتورهای جستجوگر افزایش محبوبیت و پیوندهای سایت و مدیریت این پروسه شرکت در برنامه های PFI تحلیل آمار سایت بالا بردن رتبه ها (کنترل رتبه ها و اعمال تغییرات مورد نیاز) انتخاب موتورهای جستجوگر برای سرمایه گذاری بر آنها بهینه سازی اخبار و Press Release

اگربخواهیم از مطالبی که تا اینجا گفتیم یک نتیجه گیری کلی داشته باشیم باید بگویم که SEM از دوقسمت تشکیل شده است:

۱-گرفتن بازدید از موتوهای جستجوگر مثل گوگل که کاملا رایگان است

۲-تبلیغات در موتورهای جستجوگر باز هم مثل گوگل که کاملا غیر رایگان و پولی است.

seo-sem-bigtheme.ir

همانطور که در تصویر بالا میبیند و البته شاید برای خود شما هم پیش آمده باشد زمانی که کلمه ای را سرچ میکنید مثل تصویر بالا که کلمهء

sandals for girle را جستجو کردیم,با دو دسته لینک که برای ما باز میشودمواجه میشویم:

لینکهایی که بر اساس SEM  باز میشوند و لینکهایی براساس SEO برای شما نمایش داده میشوند.

دستهء اول لینک های SEM  سایتهایی هستند که با استفاده از یکی یا همهء روشهای زیر در گوگل رتبه گرفتند:

۱-این سایتها به دایرکتورهای بزرگ و شناخته شده هزینه ای را پرداخت کردند تا سایتشان را در جستجو ها در بهترین رتبه به کاربران نمایش دهد.در این روش میزان پرداخت با میزان محبوبیت سایت در بین کاربران  نسبت مستقیم دارد.

۲-استفاده از همان روشهای سنتی و قدیمی که قرار دادن تبلیغات پولی سایت شما در موتورهای جستجو است .که هزینه اش بستگی به کلمهء کلیدی مورد نظر شما وتعداد نمایش به بازدیدکنندگان صفحات جستجو دارد.

۳-روش تبلیغات کلیکی(PPC) که گوگل پرچمدار استفاده از این روش است.و روش کارش به این صورت است که این سایتهامیزان هزینه ای که برای تبلیغاتشان در نظر گرفته اید و کلمهء کلیدی که میخواهند بر اساس آن در گوگل رتبه بگیرند را مشخص میکنند.بعد از اینکه این هزینه به گوگل  پرداختشد به ازای هر کلیک که روی لینک سایتشان در نتایج گوگل میشود از حسابشان کم میشود.

اینها روشهایی بودند که با استفاده از آنها میتوان خیلی سریع در گوگل رتبه گرفت.حالا ببینیم که مزایا و معایب روش SEM   چیست؟

مزایای روش SEM

شاید مهمترین و اصلی حسن SEM   به SEO  این باشد که SEM   در کمترین زمان بیشترین بازدید کننده را برای سایت شما فراهم میکند.پس اگر عجله دارید و میخواهید که خیلی سریع بازدید کننده های زیادی به سایتتان بیایند از روش SEM   استفاده کنید چون SEO  برای اینکه به نتیجه برسد شاید حداقل ۱ تا۴۰ روز زمان ببرد.

معایب SEM

اصلی ترین,مهمترین و بزرگترین عیبی که روشSEM دارد “”البته در ایران”” این است که سایتهایی به گوگل هزینه پرداخت میکنند زمانی که لینک سایتشان در نتایج باز میشود وکاربر به آدرس داده شده میرود با صفحهء پیوندها روبرو میشود بهتر بگوییم این لینک فیلتر است .


ویدیو مرتبط :
آموزش SEO - فصل اول: مقدمه ای بر SEO - محدودیت های SEO