کودک آزاری، موضوع فیلم جدید یک کارگردان


کودک آزاری، موضوع فیلم جدید یک کارگردانایسنا/ مونا زندی‌حقیقی پس از 11 سال از ساخت فیلم اولش تصمیم دارد فیلم تازه‌اش را با نام «شنبه‌ای که گذشت» مقابل دوربین ببرد.
این فیلمساز گفت: در حال بازنویسی نهایی فیلمنامه‌ایم و مشغول انتخاب بازیگران و بازدید از لوکیشن‌ها هستیم و خود را آماده می‌کنیم تا فیلمبرداری فیلم را از تابستان آغاز کنیم.

زندی حقیقی اضافه کرد: فیلمنامه «شنبه‌ای که گذشت» نوشته مشترک من و نغمه ثمینی و به تهیه کنندگی علیرضا شجاع نوری و پروژه‌ای بسیار طولانی است که از هفت سال پیش مراحل تحقیق و نگارش‌اش آغاز شد و موضوع آن نیز درباره نوعی کودک‌آزاری است.

او که سه هفته پیش این فیلمنامه را برای دریافت مجوز ساخت به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه داده، امیدوار است طی این دو هفته آینده پاسخ این وزارتخانه را دریافت کند و بتواند وارد دیگر مراحل آماده‌سازی فیلم بشود.

زندی حقیقی با بیان اینکه فیلمبرداری این فیلم به طور کامل در تهران انجام خواهد شد، از انجام رایزنی‌هایی با حسین جعفریان به عنوان مدیر فیلمبرداری این پروژه خبر داد اما در عین حال توضیح داد که حضور این فیلمبردار منوط به آغاز زمان فیلمبرداری است.

این کارگردان که در کارنامه کاری‌اش فیلم «عصر جمعه» را دارد، درباره دوری 11 ساله‌اش از عرصه فیلمسازی به ایسنا گفت: بسیاری از همکاران من در طول هشت سال دولت قبلی کار نکردند. البته من در این مدت یک سریال تلویزیونی و یک تله‌فیلم را کار کردم و یک مجموعه مستند بلند با نام «آیین هم‌آوایی» را که درباره عاشورا و محرم در 10 استان ایران بود تهیه کردم و یک قسمت آن را هم کارگردانی کردم که این پروژه سه سال زمان برد.

به گفته او، فیلم «شنبه‌ای که گذشت» هفت بازیگر اصلی و نیمه اصلی دارد که در کنار چند نقش فرعی، مجموعه کاراکترهای این اثر را کامل می‌کنند.
مونا زندی حقیقی پیش از این فیلم «عصر جمعه» را با بازی رویا نونهالی، هانیه توسلی و مهرداد صدیقیان ساخته است که این فیلم در جشنواره‌های داخلی و خارجی مورد توجه قرار گرفت و در جشنواره فجر در 9 رشته نامزد دریافت جایزه شد و دو سیمرغ بلورین را از آن خود کرد.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایسنا


ویدیو مرتبط :
فیلم آموزش مقابله با کودک آزاری و آزار جنسی کودکان2