سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



چین از تروریست خواندن حزب الله لبنان خودداری کرد


چین از تروریست خواندن حزب الله لبنان خودداری کردایرنا/ وزارت امور خارجه چین حاضر نشد گروه حزب الله لبنان را یک گروه تروریستی اعلام کند و رسیدگی به این موضوع را که اخیرا در اتحادیه عرب در تونس مطرح شد را به آینده موکول کرد.

«لو کانگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز دوشنبه در نشست خبری روزانه خود با خبرنگاران حاضر به پاسخگویی در باره ادعای این اتحادیه مبنی بر تروریست خواندن گروه حزب الله لبنان نشد.
وی در شرایطی که برخی از خبرنگاران داخلی و خارجی در این باره سئوالاتی را مطرح می کردند، گفت که این مساله لازم است به طور دقیق مورد بررسی قرار گیرد.
این سخنگو در پاسخ به سئوالاتی در باره نشست ژنو در خصوص سوریه هم گفت: ما همواره بر این اعتقاد بوده ایم که گفت وگو راه حلی مناسب برای هر بحرانی است.
وی از شروع مذاکرات ژنو استقبال کرد و گفت که از طریق مذاکرات می توان برای پایان دادن به بحران سوریه نیز راهی پیدا کرد.
سخنگوی چین خواستار آن شد که دولت سوریه و مخالفان اختلافات را کاهش داده و با انجام گفت و گوها رهیافت سیاسی مناسب را برای این بحران بیابند.
وی تاکید کرد که طرفین باید به راه حلی معقول دست یابند که طبیعتا نگرانی های مشروع و قانونی همه جوانب را پاسخگو باشد.
«لو کانگ» گفت که کشورش با جامعه بین المللی برای پیشبرد و رسیدن به یک راهکار سیاسی به منظور خاتمه دادن به بحران سوریه و برقراری صلح در این کشور همکاری خواهد کرد.
این سخنگو گفت که «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین در جریان سفر رسمی هفته قبل به روسیه با مسئولان این کشور در باره سوریه و مساله افغانستان و موضوع کره شمالی گفت و گوهایی انجام داده است.
وی در بخش دیگری از مصاحبه خود همچنین حملات تروریستی در ترکیه را که تلفات سنگینی داشته است محکوم و با خانواده های قربانیان ابراز همدردی کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه چین تصریح کرد که جامعه بین المللی باید همکاری های خود را برای مقابله با تروریسم افزایش دهد.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
حزب الله لبنان تروریست را در بعلبک تارومار کرد