سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آموزش و پرورش: هنوز ابطال قانون «اعمال معدل سوم متوسطه در کنکور» به ما ابلاغ نشده است


آموزش و پرورش: هنوز ابطال قانون «اعمال معدل سوم متوسطه در کنکور» به ما ابلاغ نشده استفارس/ رئیس مرکز سنجش وزارت‌ آموزش و پرورش با بیان اینکه آماده برگزاری امتحان نهایی در تمام پایه‌های دوره متوسطه هستیم، گفت: زیرساخت‌های کار آماده بوده و فرایند کار تدوین شده است.

عبدالرسول عمادی در خصوص ابطال قانون اعمال معدل سال سوم متوسطه در آزمون سراسری اظهار داشت: هنوز چیزی به ما ابلاغ نشده است و به عنوان مجری نمی‌توانیم در این خصوص اظهارنظر کنیم.

وی با بیان اینکه در بحث اعمال معدل در پذیرش کنکور دانشگاه، وزارت آموزش و پرورش تنها سوابق نمرات را به سازمان سنجش ارسال می‌کند، افزود: رئیس شورای سنجش و پذیرش دانشجو، وزارت علوم است و البته از آموزش و پرورش نیز وزیر و معاون آموزش متوسطه عضو شورا هستند و اگر در آن شورا موردی تصویب شود، به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ می‌شود.

عمادی در پاسخ به این پرسش که «بر اساس قانون باید متوسط نمرات 3 سال متوسطه در کنکور لحاظ شود اما مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو، اعمال معدل سال آخر را مجاز شمرده است؛ نظر شما چیست؟»، گفت: شورای سنجش و پذیرش دانشجو در خصوص اینکه چه سوابقی در کنکور اعمال شود، تصمیم‌گیرنده است و این شورا تا کنون از ما سوابق امتحانات پایه سوم متوسطه را می‌خواست و برای سال 95 نیز سوابق پیش‌دانشگاهی را درخواست کرده بود که در اختیارشان قرار دادیم.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش آمادگی دارد که امتحانات نهایی برای پایه اول و دوم متوسطه نیز برگزار شود اما شورای سنجش و پذیرش دانشجو، این موضوع را از ما درخواست نکرده است.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش دیگری که «اگر شورای سنجش و پذیرش دانشجو تصویب کند که در سال آینده نمرات تمام سه سال دوره متوسطه را در اختیار آنها قرار دهید، آیا آمادگی دارید؟»، گفت: در این صورت، شورای عالی آموزش و پرورش تصمیم‌گیری می‌کند و بر اساس تصمیم شورا، امتحانات نهایی در پایه‌‌های دیگر نیز برگزار می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که «به نظر می‌آید برگزاری امتحانات نهایی در تمام پایه دوره‌های متوسطه،اقدام سختی است؟»، افزود: زیرساخت‌های کار آماده است و در حال حاضر برای پایه‌های سوم متوسطه، پیش‌دانشگاهی و فنی و حرفه‌ای آزمون نهایی برگزار می‌کنیم و فرایند کار تدوین شده و روال اجرای کار مشخص است و تنها حجم کار بیشتر می‌شود و کیفیت کار نیز تغییر نمی‌کند.

به گزارش فارس، هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با صدور حکمی، بند 2 مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در ششم آذر 1392 مبنی بر تاثیر مستقیم و قطعی نمرات سال آخر متوسطه در کنکور سراسری را ابطال کرد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: فارس


ویدیو مرتبط :
متن ابلاغ آقای روح الامین رییس اداره آموزش و پرورش میمه