برنامه «رو به راه» به شبکه دو می آید/ بازدید هیات روسی از شبکه قرآن


برنامه «رو به راه» به شبکه دو می آید/ بازدید هیات روسی از شبکه قرآنمهر/ پخش برنامه جدید مژده لواسانی با نام «رو به راه» از شبکه دو و همچنین بازدید هیات روسی از شبکه قرآن سیما دو خبر امروز در حوزه رسانه ملی هستند.
«روبه راه» به تهیه کنندگی محمدرضا ماندگاران و اجرای مژده لواسانی از شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه بعد از خبر ۲۰:۳۰ به صورت زنده از شبکه دو سیما پخش می شود.
«روبه راه» برنامه ای با مضمون اجتماعی است که از شنبه تا سه شنبه یک موضوع مبتلا به جامعه را با حضور چهره های مردمی، افراد شاخص، مسئولان و کارشناسان از جنبه ها و زوایای مختلف مورد بررسی قرار می دهد.
موضوع شهرت و تبِ دیده شدن و مطرح شدن در اولین حضور این برنامه روی آنتن شبکه دو، مورد بررسی قرار می گیرد.

«روبه راه» کاری است از گروه امور اجتماعی که از شنبه تا سه شنبه ساعت ۲۱ پخش می شود.

بازدید هیات روسی از شبکه قرآن سیما

محمد گالیموف رهبر جمعیت دینی اخلاص روسیه ضمن بازدید از بخش های مختلف شبکه قرآن سیما با حجت الاسلام سیدجواد موسوی مدیر این شبکه دیدار و گفتگو کرد.

رهبر جمعیت دینی اخلاص روسیه در این دیدار بیان کرد: برنامه های شبکه قرآن را دوست دارم و آنها را تماشا می کنم و البته به این شبکه حسادت هم داریم چون شما اصولی و ریشه ای برنامه سازی می کنید و ما می خواهیم از شما درس برنامه سازی اسلامی بگیریم.

گالیموف از علاقه شدید خود به شیعه سخن گفت و اظهار کرد: ما توانسته ایم تحت نظر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، جامعه المصطفی قم و همچنین دانشگاه اویس قرنی کتاب نهج البلاغه را به زبان تاتار ترجمه کنیم و الان حسرت می خوریم که چرا اینقدر دیر این کار را انجام دادیم. امیدواریم این دیدار بتواند فصل جدیدی از همکاری ها را در زمینه برنامه سازی بگشاید.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام موسوی ضمن خوش آمد گویی به اعضای روسی به شرح گزارشی از فعالیت های شبکه قرآن سیما پرداخت و گفت: ما همه مسلمان هستیم و باید در زمینه تبلیغ و ترویج اسلام تلاش کنیم. هر چقدر ما بتوانیم با یکدیگر همکاری داشته باشیم به نفع جامعه مسلمان است و باید بتوانیم جلوی افراطی گری ها را بگیریم.

مدیر شبکه قرآن سیما به همکاری فی مابین این دو کشور در زمینه فرهنگی اشاره کرد و گفت: آمادگی کامل داریم که در تمام زمینه های قرآنی و معارفی، منابع آرشیوی و تولیدی خصوصاً در مورد نهج البلاغه را به صورت رایگان در اختیار شما بگذاریم.

در پایان این دیدار رییس شورای تخصصی معارف سازمان از آمادگی همه جانبه صدا و سیما در زمینه تبلیغ و ترویج اسلام سخن گفت و یادآور شد: در موضوعات مختلف دینی و معارفی برنامه های متعددی داریم که در صورت نیاز می توانیم آنها را در اختیار شما بگذاریم و حتی در صورت لزوم برنامه هایی از این دست تولید کنیم.

در این دیدار مشاور وزیر راه و معاون شبکه تلویزیونی دولتی جمهوری باشقیرستان و همچنین نمایندگانی از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز حضور داشتند.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: مهر


ویدیو مرتبط :
معرفی تبلت قرآنی کوثر و قرآن نفیس سرمدی در برنامه بیان جاودان از شبکه قرآن