سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



واژگونی قایق پناهندگان در آب‌های ترکیه 10 کشته بر جای گذاشت


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بیش از یک میلیون پناهنده و مهاجر از طریق خشکی و آبی در سال 2015 وارد اروپا شده و در حدود 3600 نفر نیز در این مسیر جان خود را از دست داده‌اند.

خبرگزاری دوغان می‌گوید عملیات‌های جستجو و نجات گارد ساحلی ترکیه  در ساحل آیواجیک، شهری در نزدیک جزیره یونانی لسوس، جایی که قایق در آن غرق شده ادامه دارد.

پنج نفر از غرق شدگان کودک بودند. مهاجرین تابعیت کشورهای سوریه، افغانستان و میانمار را داشتند.

در سال 2015 در حدود 500 هزار نفر از پناهندگانی که از جنگ‌ داخلی پنج ساله سوریه فرار کرده بودند سعی کردنداز طریق ترکیه و سپس دریا به یونان و در نهایت اتحادیه اروپا برسند. علی‌رغم زمستان و شرایط دریایی نامساعد سیل مهاجرت‌ها هنوز ادامه دارد.

ترکیه توافقی را در نوامبر با اتحادیه اروپا امضاء کرد تا این کشور در برابر سیل مهاجرینی که به اروپا عزیمت می‌کنند در ازای دریافت 3.3 میلیارد دلار برای 2.5 میلیون پناهنده سوری مانع ایجاد کند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
60کشته در حادثه واژگونی قایق پناه جویان در ترکیه