ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



قهرمان المپیکی اسپانیا: من در ریودوژانیرو به ویروس زیکا دچار شدم


قهرمان المپیکی اسپانیا: من در ریودوژانیرو به ویروس زیکا دچار شدمایرنا/ مارینا آلابائو قهرمان المپیکی اسپانیا معتقد است که در ماه دسامبر هنگام تمرین در برزیل به ویروس زیکا آلوده شده است.
آلابائو با آنکه به علت آلودگی به ویروس زیکا دچار علائم دردناکی شده بود، گفت که این اتفاق مانع از حضور او در بازیهای المپیک ریو نخواهد شد.
وی گفت که پزشک علائم او را نظیر علائم آلودگی به ویروس زیکا دانسته است.
برزیل در کانون شیوع ویروس زیکا قراردارد و نگرانی از این ویروس می تواند هواداران و برخی ورزشکاران را از آمدن به برزیل بترساند. پزشکان این بیماری را با نوع نقص مادرزادی در کودکان به نام میکروسفالی مرتبط می دانند.
این ورزشکار 30 ساله با وجود روزهای بسیار سختی که به دنبال آلودگی به زیکا داشته است، به سایر ورزشکاران گفت که نگران نباشند.
وی گفت: من به این ویروس آلوده شدم و خیلی هم ناگوار نبود. حتی به بیمارستان نرفتم.
این موج سوار اسپانیایی گفت: هنگام تمرین در ریودوژانیرو به این ویروس آلوده شدم. بعد از آن دچار تب شدم و بعد از فروکش کردن تب سایر علائم ظاهر شد.
وی گفت: تمام بدنم قرمز و دچار خارش شد. دو روز بعد درد مفاصل شروع شد. ابتدا این درد در انگشتان ، سپس مچ دست و در نهایت مچ پا پدیدار شد. آن زمان کمی نگران شدم و تصمیم گرفتم به اسپانیا بازگردم.
وی گفت که در آن زمان از نظر آلودگی به ویروس زیکا مورد آزمایش قرار نگرفت، چرا به نظر می رسید یک حشره معمولی است. اما در ماه مارس که به اسپانیا باز می گردد آزمایش خواهد داد. این ویروس به طور طبیعی بیشتر از چند هفته در خون نمی ماند، بنابراین مشخص نیست که آیا ویروس در آزمایش ماه آینده قابل تشخیص خواهد بود یا خیر.
کارمن واز پزشک فدراسیون موج سواری اسپانیا گفت که تشخیص آلودگی به ویروس زیکا براساس علائم بیمار و نه آزمایش خون انجام گرفته است. بدون آزمایش خون، امکان ابتلا به سایر بیماریها با علائم مشابه مانند تب دانگ یا چیکیون گونیا را نمی توان رد کرد.
وی گفت: در آن زمان آزمایش زیکا در اسپانیا موجود نبود و هشداری نسبت به این ویروس مطرح اعلام نشده بود.
فقط حدود 20 درصد افراد آلوده به ویروس زیکا علائم این بیماری را نشان می دهند. این ویروس به جز خطر بالقوه آن برای جنین ، به ندرت آثار ماندگاری برجای می گذارد. اما تب دانگ به ویژه می تواند مرگبار باشد. شیوع دوره ای این بیماری در برزیل سالیانه صدها قربانی می گیرد.
آلابائو که در المپیک 2012 لندن مدال طلا گرفت، گفت درد تا زمان بازگشت او به اسپانیا در ماه بعدی میلادی ادامه داشت.
وی گفت: درد مفاصل و سردرد چندین ساعت ادامه داشت و بعد از آن رفع می شد. هیچ وقت چنین سردردهای عجیبی نداشتم.
پزشک وی گفته بود که فقط باید صبر کرد، چرا که ظرف چند روز درد مفاصل به پایان می رسد.
آلابائو بعد از آن به عرصه رقابتها بازگشت.
وی گفت: برخی از ورزشکاران از من در این باره سوال می کنند و من می گویم در حدی که گفته می شود جدی نیست. این بیماری به شدت آنفلوانزا یا سرماخوردگی نیست.

کانال تلگرامی «کانال ورزش» را دنبال کنید telegram.me/canalevarzesh

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
‫ویروس زیکا را بهتر بشناسیم! با زیرنویس فارسی‬‎