سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



ایران تنها پاسدار آرمان‌های فلسطینی است/توطئه اعراب برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل


«عبدالستار قاسم» کارشناس فلسطینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در غزه درباره اخباری که حاکی از زمینه‌سازی سودان برای عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی دارد، اظهار داشت: برخی کشورهای عربی با اسرائیل همپیمان هستند، نه اینکه تنها با این رژیم رابطه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه عربستان، مصر، امارات و اردن ائتلاف عربی-صهیونیستی را رهبری می‌کنند، گفت: این ائتلافی آشکار است و روابط دیپلماتیک و اقتصادی، تبادل اطلاعات و عادی‌سازی روابط را شامل می‌شود و کشورهای عربی که اسرائیل را به رسمیت نشناخته‌اند در آینده به رسمیت خواهند شناخت و این درباره اکثر کشورهای اسلامی صدق می‌کند.

قاسم افزود: نظام حاکم بر سودان حرص و ولع پول را می‌زند و به همین دلیل است که مزدور شیخ‌نشین‌های حاشیه خلیج فارس شده و هزار سرباز خود را به یمن سرازیر کرده در حالی که باید گفت سودان چه ربطی به یمن دارد که در آنجا جنگ می‌کند.

کارشناس فلسطینی گفت: سودان برای پول در یمن جنگ می‌کند و اگر روابط خود را با اسرائیل عادی کند برای پول است بنابراین نباید درباره اسلام‌گراها در منطقه خیالی فکر کنیم، بیش‌تر آنها هیچ اصل و اصولی برای خود ندارند.

قاسم تصریح کرد: تشکیل نظام سودان مغایر با اخلاق اسلام است چرا که عمرالبشیر با کودتا علیه دولت منتخب مردمی به حکومت رسید.

وی درباره نقش تشکیلات خودگردان در قبال جریان عادی سازی روابط با اسرائیل در منطقه گفت: اولین کسی که باب عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را گشود، سازمان آزادی بخش فلسطین بود که اسرائیل را به رسمیت شناخت و پذیرفت که این رژیم بخش لاینفک منطقه باشد، بنابراین اولین جنایتکار، همین تشکیلات خودگردان است.

وی افزود: تشکیلات خودگردان سرکرده همه آنهایی است که در برابر موجودیت رژیم اشغالگر صهیونیستی در منطقه تسلیم شدند و طرح صلح عربی سال 2002 که در آن کشورهای عربی، اسرائیل را به رسمیت شناختند طرح خائنانه‌ای بود.

کارشناس فلسطینی گفت: به اعتقاد من آرمان‌های فلسطینی برای امت عربی هم کمرنگ شده و ملت‌های عربی به تدریج رژیم اسرائیل را قبول خواهند کرد.

قاسم گفت: این جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان هستند که می‌توانند روند عادی سازی روابط کشورهای اسلامی با اسرائیل را تغییر داده و تهدیدها علیه این رژیم را عملی کنند.

کارشناس فلسطینی گفت: بنابراین تهدید اسرائیل کافی نیست ملت‌ها می‌خواهند چیزی واقعی در رویارویی با اسرائیل شاهد باشند و اگر ایران و حزب الله به عملیاتی نظامی علیه اسرائیل وارد شوند روند عادی سازی کاملا نابود می‌شود.

انتهای پیام/

http://fna.ir/QE1EI8


ویدیو مرتبط :
ایا اسرائیل و اعراب واقعا با توافق با ایران مخالف هستند