ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



تیموریان:با این وضعیت هیچ شانسی برای رفتن به جام جهانی نداریم


ورزش > فوتبال ملی - آندو می گوید:«با حضور در لیگ جزیره به انتهای فوتبال رفتم.»

امیرحسین اعظمی - خبرگزاری خبرآنلاین؛آندرانیك تیموریان كاپیتان تیم ملی فوتبال ایران، دور از روزهای پرحاشیه و جنجالی فوتبال ایران، روزهای آرامی را در لیگ قطر سپری می کند. تیموریان كه چند سال پیش یكی از بازیكنان ایرانی شاغل در لیگ برتر انگلیس بود در خصوص شرایط خودش در لیگ قطر، وضعیت تیم ملی و مسائل مختلف دیگر به سوالات خبر ورزشی پاسخ می دهد.

ابتدا در مورد لیگ قطر صحبت كن.آیا سطح لیگ ستارگان از لیگ ایران بالاتر است؟

من نمی توانم یک مقایسه دقیق انجام دهم و به صورت قطعی بگویم که کدامیک بهتر است. شما می بینید که در سال های اخیر نماینده های ایران در لیگ قهرمانان آسیا مقابل تیم های قطری نتایج خوبی نگرفته اند. این ربطی به ضعیف یا قوی بودن بازیکنان ندارد و به یک موضوع کلی مربوط می شود. در فوتبال ایران استعداد زیاد است، نیروی انسانی زیاد است اما امکانات نیست. در قطر اما نیروی انسانی کم است ولی امکانات زیاد است همین موضوع باعث می شود که بسیاری از بازیکنان خارجی از کشورهای دیگر به قطر بیایند و بعد از چند سال ماندن در این کشور، تابعیت قطری بگیرند. الان حتی تیم ملی قطر قوی تر از قبل شده و رقابت خاصی بین بازیکنان برای حضور در تیم ملی قطر وجود دارد.

چند سال قبل به انگلیس رفتی و خیلی ها دوست دارند بدانند که چرا در فوتبال آن کشور با اینکه شرایط سنی خوبی داشتی دوام نیاوردی. در این مورد صحبت می کنی؟

من خیلی به آن دوران فکر می کنم اما هرگز افسوس نمی خورم. به عنوان یک بازیکن ایرانی آنچه در توانم بود را در انگلیس به نمایش گذاشتم و داشته هایم را رو کردم. من با حضور در لیگ جزیره به انتهای فوتبال رفتم چون معتقدم لیگ برتر انگلیس بهترین و معتبرترین لیگ دنیاست. در جام های مختلفی بازی کردم و به اندازه خودم درخشیدم. البته یک عامل بسیار مهم باعث شد تا نتوانم برای کارهای طولانی در این لیگ بمانم.

چه عاملی؟

نداشتن یک ایجنت و یک وکیل خوب باعث شد از انگلیس بروم. این یک زنگ خطر برای فوتبالیست های جوانی است که می خواهند رشد کنند و به فوتبال اروپا برسند. آنها باید یک ایجنت معتبر داشته باشند، البته ایجنتی که صداقت کاری داشته باشد و برای بازیکن وظایفش را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. فوتبال ایران بازیکنان مستعدی دارد و خیلی از جوانان می توانند به اروپا بروند.  البته باز هم می گویم که افسوس گذشته را نمی خورم. در ضمن من از آلمان هم پیشنهاد داشتم.

چه زمانی؟

بعد از اینکه از انگلیس رفتم از آلمان پیشنهاد داشتم ولی خودم نخواستم به فوتبال این کشور بروم. من در انگلیس بازی کرده بودم و آنجا بهترین لیگ دنیا بود.

 به زودی در بازی های ملی به باشگاه صدتایی ها می پیوندی. چه احساسی داری؟

در وهله اول افتخار می کنم که توانستم برای تیم ملی ایران بازی کنم و سهم کوچکی در شاد کردن دل مردم داشته باشم. من و دوستانم روزهای تلخ و شیرینی در تیم ملی ایران داشتیم و حالا افتخار می کنم که در آستانه ورود به باشگاه صدتایی هستم. من در حالی به این افتخار خواهم رسید که همبازی ها و مربیانی که داشتم خیلی به من کمک کردند.

کارلوس کروش بعد از دیدار مقابل گوام باز هم از امکانات تیم ملی به شدت گلایه کرد و چالش سختی با مسوولان فدراسیون فوتبال داشت. در این مورد چه صحبتی داری؟

این صحبت ها قدیمی شده است ناراحتی کی روش اتفاق جدیدی نیست. من باید در مورد لباس های تیم ملی حرف بزنم و باید بگویم که این لباس ها افتضاح است.قرارداد ما با برند آل اشپورت به پایان رسیده ولی جالب است که همچنان باید لباس های این شرکت را بپوشیم چون دنبال اسپانسر خوب نیستیم. از طرفی زمین چمن کمپ کیفیت کاملا افتضاحی دارد. گفتن این جمله بسیار تلخ است که تیم ملی ایران یک زمین تمرین ندارد. این مشکلات 20 سال پیش هم وجود داشت ولی کو گوش شنوا؟ معمولا در ایران همه دوستان دارند با مشکلات کنار بیایند و دوست ندارند که مشکلات را حل کنند. این موضوع ضربه بزرگی به فوتبال ایران زده است. ما یا می گوییم نمی شود یا می گوییم نداریم. مشکلات کماکان ادامه دارد مگر اینکه یک خیر برای تیم ملی پیدا شود که برای تمامی تیم های ملی هزینه کند. فکر می کنم باید یک خیر پیدا کنیم ولی باز هم این موضوع نشدنی است.

فکر می کنی ما به جام جهانی روسیه صعود کنیم؟

با این وضعیت هیچ شانسی برای رفتن به جام جهانی نداریم. من حدود 11 سال پیش به تیم ملی آمدم. در جام جهانی 2006 اسپانسر ما پوما بود اما الان به آل اشپورت رسیده ایم. لباس هایی که به ما می دهند، با یک بار شستن تبدیل به لباس بچه می شود. شرایط واقعا بدتر از قبل است. اصلا من اشتباه می کنم، بهتر است خودتان بیایید و این چیزها را ببینید.

آیا لیگ ایران را دنبال می کنی؟

کمابیش بازی ها را می بینم.

امسال چه تیمی قهرمان می شود؟

استقلال، استقلال خوزستان، سپاهان، تراکتورسازی، پرسپولیس، نفت تهران، ذوب آهن و دو، سه تیم دیگر شانس قهرمانی دارند.

در نظرسنجی برنامه نود تو در بین گزینه های بهترین هافبک دفاعی (بعد از انقلاب) قرار داشتی. در این نظرسنجی کریم باقری اول شد. در این مورد صحبت می کنی؟

من باید به آقا کریم تبریک بگویم و افتخار می کنم که دریک مقطع کوتاه با او هم بازی بودم. او بازیکنی بی ادعا و قابل احترام بود و می تواند برای جوان های فوتبال ایران یک الگو باشد. برای من افتخار بزرگی است که در بین این گزینه ها قرار داشتم. تمامی این افراد و حتی آنهایی که در این پست اسمشان در بین گزینه ها نبود، زحمات زیادی برای تیم ملی فوتبال ایران کشیدند.

251 43


ویدیو مرتبط :
وضعیت گزارشگران جام جهانی و واکنش مردم در 30 ثانیه