سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



چرا امتناع پیروزبخت از دست دادن با مقام ترک در بوق و کرنا نشد؟/ از مصافحه احمدی‌نژاد و مادر چاوز تا سیاست دوری از حاشیه در دولت تدبیر


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : نیره پیروزبخت رییس سازمان ملی استاندارد ایران در دیدار با همتای ترکیه ای خود، در شرایط انجام شده ای برای دست دادن با او قرار گرفت اما با نجابت و مدیریت شرایط، از این کار امتناع کرد.

به گزارش گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، دیدار مذکور در چارچوب سفر رییس جمهور و هیات ایرانی به ترکیه، در آنکارا و به منظور امضای سند همکاری دوجانبه انجام شده بود و دو طرف پس از امضای سند همکاری، قصد تبادل اسناد امضاشده و انجام مراسم معمول چنین دیدارهایی را داشتند.

در این هنگام، طرف ترکیه ای، دست خود را به سمت رییس سازمان ملی استاندارد ایران دراز کرد اما پیروزبخت بدون آنکه حاشیه ای متوجه این مراسم شود، از دست دادن امتناع کرد و مراسم بدون هیچ گونه مشکل خاصی به انجام رسید. گفتنی است جریان این دیدار به صورت زنده از شبکه خبر پخش شد.

با این وجود، بر خلاف آنچه در دولت سابق شاهد آن بودیم، هیچ گونه جنجال یا حتی تبلیغاتی برای این اقدام در رسانه ها انجام نشد. دلیل این موضوع را باید رویه دولت تدبیر و امید در دوری از جنجال سازی و پرداختن به اصل به جای حاشیه جستجو کرد.

این در حالی است که در دولت سابق، شیوه رویارویی رییس جمهور با مقامات زن کشورهای خارجی به ویژه در میان رسانه های حامی دولت سابق در متن توجهات قرار داشت و مدام رویکرد او تبلیغ می شد.



بر اساس همین رویکرد، گارد خاص رییس جمهور سابق برای دست ندادن با مقامات زن خارجی با وجود آنکه یادآور شیوه تشکر آیین های جنوب و شرق آسیا بود و هیچ ارتباطی با ژست های شناخته شده ملی و دینی ما نداشت، به شدت مورد تشویق هواداران دولت وقت قرار می گرفت.


با این وجود، رییس دولت سابق در مراسم یادبود رییس جمهور سابق ونزوئلا، رودرروی دوربین های رسانه های مختلف دنیا، با مادر وی مصافحه کرد. در آن زمان مقامات دولت سابق تاکید کردند که او در عمل انجام شده قرار گرفته بود، اما هیچ کدام از آنها از امکان مدیریت شرایط توسط وی سخن نگفته بودند.

روز گذشته از حیث قرار گرفتن در عمل انجام شده، اتفاق مشابهی برای رییس سازمان ملی استاندارد ایران رخ داد اما او با نجابت شرایط را مدیریت کرد.

از اینجا تفاوت رویکرد دو دولت قابل تشخیص است؛ دولت سابق حتی از شیوه دست ندادن رییس جمهور هم "افتخار" ساخته بود اما در همین دولت با وجود ادعاهای مذهبی فراوان، رییس جمهور با مادر یک مقام خارجی مصافحه کرد؛ وضعیت در دولت تدبیر و امید کاملا متفاوت است؛ دولت تلاش می کند از هرگونه حاشیه ای دوری کند تا اولا حواشی بی حاصل جایگزین موضوعات و دغدغه های اصلی مردم و دولت نشود و در ثانی مجبور نشود اشتباهات خود را توجیه کند.

گفتنی است رئیس جمهور کشورمان در نشست خبری مشترک با همتای ترکیه ای خود به نقش و جایگاه زنان در اسلام و مظلوم واقع شدن دین اسلام اشاره کرده بود.

دکتر روحانی با بیان اینکه در مذاکرات سازمان همکاری اسلامی سه هدف مهم را جزء اولویت های این سازمان قرار دادیم، گفته بود: "اولین این اولویت‌ها ارتقاء و معرفی نقش زنان مسلمان در جامعه اسلامی و معرفی جایگاه بلند بانوان در حقوق اسلام و در فرهنگ اسلامی به جهانیان است که متاسفانه اسلام در این زمینه مظلوم قرار گرفته و واقعیت حقوق زنان که مورد تاکید قرآن کریم و پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) است، به فراموشی سپرده شده است و گاهی در افکار عمومی جهان اسلام تحریف شده است.


ویدیو مرتبط :
مصافحه با مادر مرحوم چاوز توسط .........