سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مسکو: ایران پس از تأمین اولین محموله اس-300، شکایت خود از روسیه را پس می‌گیرد


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ یک مقام ارشد روس روز جمعه گفت ایران پس از آنکه اولین محموله سامانه دفاع موشکی اس-300 تأمین شد، شکایت خود از مسکو را پس خواهد گرفت.

به نوشته خبرگزاری تاس، «دیمیتری راگوزین» معاون نخست‌وزیر روسیه گفت: «شکایت هنوز پس گرفته نشده است. آن‌ها باید بعد از تأمین اولین محموله، شکایت را پس بگیرند. یعنی چه زمانی؟ زمانی که تولید انجام شد. می‌توان گفت در آینده نزدیک.»

روسیه به موجب قراردادی که در سال 2007 با ایران امضا کرد باید دست‌کم پنج سامانه دفاع هوایی اس-300 را به ایران تحویل می‌داد. مسکو در سال 2010 با این بهانه که فروش این سامانه به ایران خلاف قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران است از تحویل آن به تهران امتناع کرده بود.

وزارت دفاع ایران به دنبال این تصمیم مسکو، از طرف روسی به دادگاه بین المللی شکایت کرده و خواستار دریافت غرامتی معادل 4 میلیارد دلار شده بود.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز 24 فروردین با صدور حکمی، ممنوعیت خودخوانده تحویل این سامانه دفاعی به ایران را لغو کرد. با این حال، مسکو تاکنون تاریخ مشخصی برای تحویل این سامانه مشخص نکرده است.

راگوزین امروز گفت شرط تحویل اس-300 به ایران، پس گرفتن شکایت تهران از مسکو است. وی گفت: «طرف‌های روس و ایرانی، تفاهم کامل دارند که قرارداد بدون پس گرفتن شکایت، امکان اجرایی شدن ندارد.»

انتهای پیام/ق

http://fna.ir/61WB01


ویدیو مرتبط :
چرا روسیه به ایران اس 300 داد