سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مراسم یادبود آیت الله واعظ طبسی در مشهد مقدس برگزار شد


مراسم یادبود آیت الله واعظ طبسی در مشهد مقدس برگزار شدمهر/ مراسم یادبود و گرامیداشت یاد و خاطر آیت الله واعظ طبسی(ره) در حسینیه و کتابخانه امام رضا(ع) روز چهارشنبه با حضور جمع کثیری از مسئولان و اقشار مختلف مردم مشهد و طلاب حوزه های علمیه برگزار شد.

در این مراسم که با همراهی ذاکران اهل بیت و قرائت قاریان ممتاز قران برگزار شد حجت الاسلام مقدسیان با یاد و گرامیداشت این عالم مجاهد اظهار کرد: ایشان برای تثبیت یک حکومت اسلامی دست از مبارزه برنداشت و امروز ما در سوگ یکی از یاران صدیق امام راحل نشسته ایم.

وی با اشاره به حضور میلیونی مردم مشهد در تشییع پیکر آیت الله واعظ طبسی(ره) گفت: این حضور نشان از بصیرت، قدرشناسی و دین مداری مردم داشت و از طرف دیگر این حضور اخلاص در اعمال این مجاهد و عالم ربانی در سال‌های خدمت ایشان به مردم، نظام و انقلاب اسلامی را نشان می داد.

حجت الاسلام مقدسیان بیان کرد: آیت الله واعظ طبسی(ره) در ۳۷ سال قبول تولیت آستان مبارک و مقدس حضرت رضا(ع) از حق شرعی و قانونی خود استفاده نکرد و این نشان از زهد بالا و تقوای ایشان است.

وی همچنین با اشاره به فضائل حضرت زهرا(س) گفت: خداوند متعال به حضرت محمد(ص) در سوره کوثر، بشارت به دنیا آمدن حضرت فاطمه زهرا(س) را داده بود و از ذریه این بانوی بزرگوار در طول تاریخ برکات فراوانی برای اسلام و مسلمانان و به خصوص شیعیان قرار داد.

وی در ادامه گفت: نبی مکرم اسلام(ص) با آن صلابت، هر زمان که حضرت فاطمه(س) بر ایشان وارد می شدند از جای خود بر می خواست و دست و صورت این بانوی بزرگوار را می بوسیدند و آن زمان که از ایشان علت این کار را سوال کردند، پیامبر اکرم (ص) فرمودند: والله این عمل را جز به دستور خداوند انجام نمی دهم و این عمل نتیجه رابطه عاطفی و معنوی پدر و دختر نیست.

گفتنی است در این مراسم قاریان ممتاز و بین المللی حرم مطهر رضوی به قرائت قرآن پرداختند و مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) در وصف فضائل و مناقب حضرت زهرا(س) مدیحه سرایی کردند.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: مهر


ویدیو مرتبط :
دیدار هیئت مصری با آیت الله واعظ طبسی