سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



لذت گردشگری جنگلی در پاییز هزاررنگ مازندران/طبیعت تشنه انسانیت است


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مازندران با داشتن جاذبه‌های طبیعی از جمله دریا و جنگل در کشور از موقعیت ممتازی برخوردار است که یکی از دل‌پذیرترین مناطق گردشگری ایران محسوب شده و می‌تواند تعطیلات خاطره‌انگیز و به‌یادماندنی برای افراد رقم زند.

وقتی نام گردشگری به میان می‌آید، بیشتر تصور می‌کنند که منظور تعطیلات تابستانی است، درحالی‌که زیبایی‌های طبیعت زیبا و بکر مازندران در پاییز هزاررنگ دوچندان شده، به‌طوری‌که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌سازد.

خش‌خش برگ‌های پاییزی و جاده‌های پوشیده شده از درختان رنگارنگ گردشگران پاییزی را به‌سوی خود فرا می‌خواند که فرصت خوبی است تا انسان علاوه بر لذت بردن از آن با نگاه دیگری به طبیعت بنگرد.

* زیبایی خیره‌کننده پاییزی جنگل‌های مازندران

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: طبیعت مازندران همواره زیبایی‌های خاص خود را دارد، به‌ویژه در فصل پاییز که زیبایی‌های جنگل‌ها لذت‌بخش و خیره‌کننده است.

ناصر مهردادی بیان کرد: رنگ‌های مختلف درختان به‌گونه‌ای است که گویی خداوند برگ‌ها را نقاشی کرده و زیبایی‌های آن دوچندان شده است.

وی یادآور شد: البته در فصل پاییز برگ‌ها با شاخه‌ها خداحافظی کرده و پای درخت ریخته می‌شوند و در بهار همان درخت رویش دوباره خود را آغاز می‌کند که فرصت خوبی برای تفکر ما انسان‌هاست.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران ادامه داد: همچنین حضور پرندگان مهاجر در این فصل سال زیبایی‌های بسیاری را در طبیعت برای گردشگران ایجاد می‌کند.

مهردادی تصریح کرد: با توجه به فصل برگ‌ریزان و احتمال بسیار زیاد حریق در جنگل‌های مازندران، توصیه ما به افرادی که قصد روشن کردن آتش در عرصه‌های جنگلی دارند، این است که دقت کافی داشته باشند تا آتش به‌صورت کامل اطفا شود و موجب آتش‌سوزی در مناطق جنگلی نشود.

وی در پایان گفت: همچنین لازم است گردشگران از رهاسازی زباله‌ها در محیط‌زیست پرهیز کنند و در محل دپوی زباله قرار دهند تا زباله به نحو مطلوب سامان‌دهی شود.

* پاییز؛ فرصتی خوب برای جنگل‌نوردی در مازندران

معاون گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: فصل پاییز یکی از قابلیت‌های خوب گردشگری برای مازندران است تا زیبایی خالق هستی را هم‌وطنان از نزدیک درک کنند.

مهران حسنی بیان کرد: گردشگران به‌طور حتم اگر یک‌بار سفر به این استان را در فصل پاییز تجربه کنند، برای سال‌های آینده لحظه‌شماری می‌کنند تا با فرا رسیدن این فصل سفری دوباره داشته باشند.

وی تصریح کرد: یکی از بهترین مقاصد سفر پاییزی به مازندران جنگل کهن هیرکانی با درختان پهن برگ و قدمت چندین میلیون ساله بوده که جزو جنگل‌های نادر دنیا بعد از دوره یخ‎بندان بوده است.

معاون اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران، یادآور شد: رنگین‌کمانی از رنگ‌ها را در فصل پاییز در درختان می‌توان مشاهده کرد که زیبایی و جلوه خاصی به طبیعت مازندران می‌دهد، به‌طور حتم این زیبایی و تنوع رنگ را کمتر در سایر فصول می‌توان دید.

حسنی با بیان اینکه فصل پاییز زمانی مناسب برای بحث جنگل‌نوردی و پیاده‌روی در جنگل است، اظهار کرد: حضور در دل جنگل با آبشارها و رودخانه‌های متعدد موجب آرامش روحی می‌شود که توصیه به گردشگران این است، با توجه به حوادث اخیر در ارتباط با گم شدن تعدادی افراد در جنگل در کنار جنگل‌نوردی از راهنمایان محلی استفاده کنند.

وی اضافه کرد: فرمانداری‌، بخشداری و ادارات گردشگری شهرستان‌های مازندران این آمادگی را دارند که راهنمایان محلی را به گردشگران معرفی کنند تا دچار سردرگمی در جنگل نشده و البته در کنار موضوع می‌توانند اطلاعات کاملی از منطقه بگیرند تا لذت سفرشان دوچندان شود.

معاون اداره‌کل گردشگری مازندران افزود: در حوزه سفر پاییزی با توجه به هوای معتدل و رو به سردی، استفاده از آب‌های گرم معدنی با توجه به خواص متعدد درمانی ظرفیت خوبی است که شهرهای رامسر، سادات‌شهر، چمستان، گرگین‌آباد ساری و لاریجان می‌تواند مقصدهای خوبی در این بحث باشند.

حسنی با تأکید بر اینکه استفاده صحیح از موهبت‌های طبیعی، خاطرنشان کرد: طبیعت‌گردی زمانی مفهوم خود را دارد که با حفظ سلامت محیط‌زیست همراه باشد و از طبیعت بتوانیم به نحو احسن استفاده کنیم.

وی به حضور پرندگان مهاجر در فصل پاییز و زمستان از کشورهای مختلف در تالاب‌ها و آب‌بندان‌های مازندران از جمله فریدونکنار و میانکاله اشاره کرد و افزود: افرادی که علاقه‌مند به طبیعت‌گردی هستند، می‌توانند از نزدیک مشاهده کنند البته برخی دفاتر مسافرتی در این زمینه فعال هستند که در حال رایزنی هستیم تا بقیه دفاتر در این حوزه فعالیت داشته باشند.

حسنی با اعلام اینکه دریای مازندران و ساحل زیبای آن می‌تواند به‎عنوان یکی از مقاصد گردشگری پاییزی باشد، گفت: درست است که استفاده از دریا بیشتر در فصل تابستان بوده، اما طلوع و غروب خورشید منظره‌ای زیبا در سواحل به‌وجود می‌آورد که مشاهده آن خالی از لطف نیست.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه در پاییز جمعیت کمتری نسبت به ایام تعطیلات در مازندران شاهد هستیم، مراکز اقامتی و پذیرایی ما نیز نسبت به سایر فصول تخفیف‌های را برای گردشگران درنظر می‌گیرند.

به گزارش فارس، در مجموع پاییز مازندران را می‌توان نمونه‌ای بارز از گردشگری توصیف کرد که زیبایی‌های طبیعت دوچندان شده و به‎طور حتم هر گردشگری که در فصل پاییز به این استان سفر کند، هیچ‌گاه لذت سفر را فراموش نمی‌کند.

---------------------------

گزارش از: زهرا طاهری

----------------------------

انتهای پیام/86003/ب40/ظ1004

http://fna.ir/29LE6J


ویدیو مرتبط :
مناطق دیدنی مازندران - مناطق گردشگری و تفریحی طبیعی مازندران و سوادکوه - برای اطلاعات بیشتر با شماره 09359335439 تماس بگ