سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



امید جدید دشمن به روایت مدیر انجمن نخبگان جهان


امید جدید دشمن به روایت مدیر انجمن نخبگان جهانتسنیم/ مدیر انجمن نخبگان جهان با بیان اینکه دشمن به روند نزولی اقتصاد کشور چشم امید دارد گفت: دولت به جای پرداختن به روابط خارجی سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی را اجرایی کند.

محمدحسن قدیری ابیانه، با اشاره به نقش هدایتگر دولت در اجرای اقتصاد مقاومتی اظهارداشت: باید با برنامه‌ریزی تلاش شود تا بودجه‌های اختصاص یافته به این امر در همین مسیر هزینه و بن بست‌ها شکسته شود.

وی در ادامه با اظهار تاسف از ضعف فرهنگ کار، وجدان کاری و انضباط اجتماعی و اقتصادی درکشور، بیان داشت: با توجه به کم بودن ساعات کار مفیدو در مقابل آن تعطیلات زیاد مردم موظفند تلاش بیشتری داشته باشند.

سفیر سابق ایران در استرالیا تصریح کرد: از طرفی هم سرمایه‌هایمان در اسراف از دست می دهیم و با خرید کالاهای مصرفی خارجی سبب خارج شدن این سرمایه ها از دور اقتصاد خارج کشور می شویم.

قدیری ابیانه با بیان اینکه دشمن به بدتر شدن وضعیت اقتصادی کشود امید بسته و دلخوش کرده، ادامه داد: در صورت تداوم این روال، اقتصاد ایران وارد اقتصاد ریاضتی شده و زندگی روز به روز دشوارتر می‌شود.

وی عمل به اقتصاد مقاومتی را سبب حفظ این جریان دانست افزود: با این رونداقتصاد ایران روال صعودی در پیش گرفته و مشکلاتی همچون تورم، بیکاری، قدرت پول ملی قابل حل است.

مدیر انجمن نخبگان جهان تاکید کرد: دولت متاسفانه به جای پرداختن به اقتصاد مقاومتی، همه هم و غم خود را در روابط خارجی و سرمایه گذاری خارجی صرف کرده البته اگر ما بتوانیم تحریم ها را لغو کنیم و سرمایه گذاران خارجی در مسائل اساسی کشور سرمایه گذاری کنند خوب است ولی هنوز کافی نیست.

قدیری ابیانه در ادامه ابراز داشت: پایه اقتصاد ایران بر اساس اقتصاد درون زا و تولید است و روابط خارجی در این راستا به عنوان کمک و حامی باید عمل کند، نه اینکه پایه و اساس اقتصاد باشد، بنابراین اقتصاد باید با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری درون زا و برون گرا باشد.

سفیر سابق ایران در مکزیک افزود: بیانات رهبری نظام به این معنا است، که درصدد فراهم کردن بازارهای خارجی برای عرضه تولیدات داخلی باشیم، زیرا هر چه بازار مصرفی خارجی برای تولیدات داخلی گسترده تر باشد زمینه مناسب برای ایجاد اشتغال و کار فراهم‌تر است.

وی بیان داشت: اما متاسفانه با رواج این فرهنگ غلط که مردم خرید کالاهای خارجی را بر تولیدات داخلی ترجیح می‌دهند نه تنها به بازارهای خارجی دسترسی پیدا نمی‌کنیم بلکه بازار داخلی را نیز در اختیار تولیدکنندگان خارجی قرار می‌دهیم.

قدیری ابیانه با تاکید بر اینکه، باید روش‌های اجرا را منطبق بر اقتصاد مقاومتی در چارچوب ارزش های اسلامی قرار داد، افزود: اما متاسفانه برخی‌ها در دولت بیشتر در پی استفاده از روش "نئوکینزی" هستند.

وی با بیان اینکه این روش، اقتصاد لیبرالیستی و به نوعی غربی است اظهارداشت: البته نمی‌توان هر آنچه در غرب رخ می‌دهد را مورد نقد قرار داد زیرا هم نکات مثبت و هم نکات منفی دارد، اما باید توجه داشت، شاید یک روش در کشور خاصی جواب دهد در صورتی که در دیگر کشورها خروجی مناسبی نداشته باشد.

سفیر سابق ایران در استرالیا بیان داشت: بنابراین باید وضعیت کشور را شناخت و متناسب با آن و ارزش‌های اسلامی تلاش کرد.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: تسنیم


ویدیو مرتبط :
نخبگان ثروت آفرین فروشl آقای میلاد ابراهیمی (مدیر فروش)