گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



مرمت ارگ بم تا سال 2017 به پایان می رسد


بر اساس طرح جامع مدیریتی كه تدوین شده، مرمت ارگ تاریخی بم تا سال 2017 به پایان می رسد.

"رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری"

مسعود سلطانی فر که به همراه رئیس جمهوری به استان کرمان سفر کرده است، شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بم روند بازسازی این بنای کهن را رضایت بخش ارزیابی کرد و افزود: باید به گونه ای عمل کنیم که کار مرمت ارگ سرعت بیشتری بگیرد.

وی از تدوین طرح جامع مدیریتی منظر فرهنگی بم به کمک سازمان یونسکو خبر داد و گفت: بر اساس این طرح، بازسازی ارگ تا سال 2017 باید به پایان برسد و هم اکنون با در نظرگرفتن این طرح جامع، 80 درصد پیشرفت فیزیکی صورت گرفته است.

معاون رئیس جمهوری افزود: با در نظر گرفتن چهره قبل از زلزله ارگ بم، 65 درصد پیشرفت حاصل شده است. کار آواربرداری ارگ قدیم 6 سال به طول انجامید و بعد از آن، کار مرمت این بنا شروع شد.

سلطانی فر گفت: همکاری سایر دستگاه های مرتبط با دست اندرکاران مرمت ارگ در سرعت مرمت ارگ موثر است. برای ثبت جهانی 11 قنات تاریخی کشور برنامه ریزی شده که از این تعداد قنات، 2 رشته متعلق به بروات بم است و امیدواریم پس از بررسی صورت گرفته از سوی کارشناسان، بتوانیم در اجلاس تیرماه کمیته میراث جهانی در استانبول، این 2 رشته قنات بروات را به ثبت جهانی برسانیم.

همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان کرمان، معاونان وی و وزیران به شهرستان های استان سفر و در دیدارهای مردمی و نشست با مسئولان محلی، وضعیت مناطق مختلف را بررسی می کنند.

رئیس جمهوری روز گذشته (سه شنبه) در بیست و هفتمین سفر استانی کاروان تدبیر و امید وارد کرمان شد.

گردشگری ایران


ویدیو مرتبط :
نام فیلم : ارگ بم-سال تولید:1376-کارگردان:رضا ایرانژاد