مذاکره مستقیم با سازندگان شرط ورود هواپیماهای نوساز


رییس انجمن شرکت های هواپیمایی با بیان اینکه ایرلاین ها در فضای پس از تحریم مصالح اقتصادی کشور را مدنظر قرار خواهند داد، اعلام کرد در صورت نهایی شدن قرارداد خرید مستقیم ایرلاین ها از شرکت های سازنده هواپیما، قطعا هواپیماهای نو وارد کشور خواهند شد.

مقصود اسعدی سامانی در گفت و گو با ایسنا، درباره آخرین خبرها از وارد شدن 114 فروند هواپیمای جدید به آسمان ایران اظهار کرد: مذاکرات ایرلاین‌های ایرانی با شرکت های سازنده هواپیما از چند ماه قبل آغاز شده و خرید این هواپیماها نیز همان چارچوب تعریف می شود. البته هنوز قرارداد خرید این 114 فروند نهایی نشده و همان طور که رییس سازمان هواپیمایی گفته در روزهای آینده به طور کامل تعیین تکلیف خواهد شد.

وی افزود: در بازار گسترده پس از اجرای برجام آنچه بیش از هرچیز اهمیت دارد تامین منافع و مصالح اقتصادی کشور است که ایرلاین ها تلاش می کنند در چارچوب آن فعالیت کنند. در طول هفته های گذشته مذاکرات گسترده ای میان ایرلاین ها ایرانی و طرف های خارجی در دستور کار قرار گرفته که امیدواریم نتایج آن در آینده نزدیک مشخص شود.

سامانی درباره سن هواپیماهایی که در آینده وارد کشور خواهند شد نیز گفت: با لغو تحریم ها امکان این وجود خواهد داشت که شرکت های ایرانی به طور مستقیم با طرف های خارجی وارد مذاکره شوند و همان طور که از دور نمای ماجرا مشخص است، مذاکرات مستقیم با شرکت های بزرگ سازنده هواپیما به خرید هواپیماهای نوساز خواهد انجامید و ایران می تواند از ظرفیت موجود در این بازار نهایت استفاده را ببرد.

رییس انجمن شرکت های هواپیمایی ادامه داد: در کنار آن در صورت خرید لیزینگی هواپیما از شرکت هایی که در این عرصه فعالیت می کنند نیز قیودی وجود خواهد داشت که اجازه ورود هواپیما با سن بالا را به کشور محدود می کند.

وی خاطرنشان کرد: با کنار رفتن محدودیت های موجود ایران می تواند بار دیگر با تمام فروشندگان دسته اول ارتباط بگیرد و رفت و آمدهای ماه های گذشته نیز به خوبی نشان می دهد فضایی مناسب در مقابل ایران قرار دارد که می توان از آن برای تامین ناوگان جدید و نوسازی هواپیماهای گذشته حداکثر استفاده را برد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
شرط مذاکره! - امام خامنه ای (م) - یادتان هست؟