مذهبی


2 دقیقه پیش

پیشگویی امام صادق (ع) از فتنه های آخرالزمان و راه های مقابله باآن!

به گزارش «شیعه نیوز»، باور و پذیرش این واقعیت ها برای سخت است که قبول کنیم امروز ما در دنیایی زندگی می کنیم که آلودگی های روحی، دامان همه بشریت را فرا گرفته است، حفظ ایمان ...
2 دقیقه پیش

تصویر کعبه در 140 سال پیش

چقدر زیبا ، ساده و بی آلایش با این تصویر چقدر آدمی احساس آرامش میکنه چه برسه به اینکه اونجا حضور داشتی ، ولی امروزه روز . . . . . لعنت خدا بر آل سعود



استراتژی جدید ارتش پس از نبرد خان طومان


به دنبال سقوط شهرک خان طومان در حومه کلانشهر حلب، ارتش سوریه مراحل اولیه عملیات بازپس گیری این شهر را کلید زده است.

به گزارش «شیعه نیوز»، با توجه به اهداف طرف های بحران سوریه و در سایه به هم پیوستگی میدانی پیچیده که باعث آسانتر شدن درگیری از تثبیت آتش بس می شود، اکثر ناظران بر این باورند به نظر نمی رسد تلاش های بین المللی برای تثبیت آتش بس در استان حلب به موفقیت برسد و این عوامل باعث تسهیل تغییر مناطق درگیری ها و جابجایی جبهه ها از داخل شهر حلب به ویژه مناطق شمالی آن به حومه جنوبی و شمالی آن می شود.

ناظران بر این باورند ارتش سوریه باید علاوه بر بازپس گیری این شهرک در حومه جنوبی حلب، پاکسازی مسیر استراتژیک حلب به مرز ترکیه با هدف قطع مسیر کمک رسانی دولت آنکارا به گروههای مسلح را در دستور کار قرار دهد.

در واقع کنترل گروه "جیش الفتح" بر شهرک خان طومان در روزهای اخیر باعث بر هم خوردن صحنه درگیری شده است. زیرا این شهرک به علت واقع شدن در منطقه جبل سمعان واقع در فاصله 10 کیلومتری جنوب غرب شهر حلب، از اهمیت فراوانی برای طرفین درگیر برخوردار است.
از این منظر می توان گفت گروهی را که شهرک مذکور را به کنترل درآورد می تواند به دو دستاورد زیر دست یابد:

اولا: زمینه سازی برای تحرک به طرف شهرها و روستاهای حومه جنوبی حلب  یا منطقه "اورم کبری" در جنوب غربی این شهر.
ثانیا: نزدیکی این شهر به حلب که زمینه ساز تماس و ارتباط مستقیم آن با شهر استراتژیک مذکور است.

بعید نیست جبهه النصره به پیشروی خود به طرف شهرک الحاضر در عمق حومه جنوبی حلب ادامه دهد. دسترسی به الحاضر به معنی رسیدن به "العیس" و "رسم الصهریج" و نزدیک شدن به مسیر استراتژیک و بین المللی ارتباطی میان حلب و حماه از طریق خان شیخون و سراقب در استان ادلب است.

براساس اطلاعات موجود، تمهیدات نظامی ارتش در آستانه کامل شدن است و مرحله اول بازپس گیری این شهر یعنی هدف قرار داده مواضع گروههای مسلح در داخل شهر کلید خورده است.
در این میان، ارتش باید دو هدف را تحقق ببخشد: کنترل خان طومان و پاکسازی منطقه حد فاصل این شهر و خط جنوبی شهر حلب و همچنین کنترل بر مناطق شمال شرقی حلب به ویژه مسیر کاستلو به طرف شمال سوریه.

این جاده از دو جنبه دارای اهمیت است: اولا مسیر مذکور، خط اصلی کمک رسانی و ارسال تجهیزات و تسیلحات به گروههای مسلح و همچنین ارتباط شمال شهر حلب با شهرها و شهرکهای حومه شمالی این کلان شهر تا ترکیه می باشد که این کشور از طریق آن به ارسال کمک برای گروههای مسلح ادامه می دهد. ثانیا: این مسیر باعث تحرک سریع و عقب نشینی و بازگشت عناصر گروههای مسلح می شود و به آنها برتری در زمینه وارد آوردن ضربات سریع می دهد که نمونه آن را در شهر شیخ مقصود مشاهده کردیم.

انتهای پیام/ 852


ویدیو مرتبط :
شهدای شب یلدا شهدای خان طومان / روایتی عاشقانه از فتح خان طومان سوریه