سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



گزیده‌ای از اخبار مطبوعات/ رمزگشایی از حوادث پاریس و بیروت برای امنیت ملی ایران


گزیده‌ای از اخبار مطبوعات/ رمزگشایی از حوادث پاریس و بیروت برای امنیت ملی ایران

آخرین خبر/ گزیده‌ای از مهمترین رویدادها و اخبار مطبوعات در روز پنجشنبه به شرح زیر می باشد:

ایران-این روزنامه درگزارشی باعنوان«راه دشوار اصولگرایان» نوشت:به نظر می‌رسید اوضاع حداقل در یک سوی اردوگاه اصولگرایی بخوبی پیش می‌رود، اما سه خبر نتیجه این تلاش‌ها را با تردید مواجه کرد.خبر نخست تقسیم‌بندی فعالیت‌های انتخاباتی میان جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بود. دومین خبر، ایده تشکیل «شورای هماهنگی اصولگرایان» بود.بعد از موافقت دو نهاد سنتی و مذهبی اصولگرایان با تشکیل شورای بالادستی، اعلام شد نشست‌های سه‌جانبه «مؤتلفه»، «پایداری» و «ایثارگران» دیگر برگزار نخواهد شد و آنها تابع رأی «شورای هماهنگی اصولگرایان» خواهند بود. شورایی که بنا بود شهریورماه تشکیل شود، ولی تا امروز خبری از آن نیست و مرتب به تعویق می‌افتد..سومین خبر نیز زمزمه مخالفت علی لاریجانی با ایده «سه آیت‌الله» به جای محوریت «جامعتین» بود. آن گونه که در محافل نیمه رسمی شنیده می‌شود، ظاهراً اختلاف نظر رئیس مجلس و «پایداری»‌ها، پایدارتر از آن است که دو طرف را برای «همگرایی انتخاباتی» مجاب کند».

شرق –این روزنامه در گفت و گو با سفیر ایران در عربستان با عنوان «مأموریت سخت حتی برای هاشمی» به نقل از حسین صادقی نوشت: « آقای هاشمی،از جایگاهی خاص و ویژه‌ برخوردار است؛ ولی دو اتفاق افتاده که نمی‌توانیم آنها را نادیده بگیریم: یکی در کشور ما و دیگری در عربستان.آقای هاشمی رابطه دوستانه و عاطفی خاصی با آقای ملک سلمان ندارد، در عربستان هم پذیرشی که در گذشته درباره نقش ایشان وجود داشت؛نکته دوم در داخل کشور ماست. در چند سال اخیر شاهد بودیم که یک‌سری نیروها تلاش کردند نقش آقای هاشمی را در داخل کشور تضعیف کنند. این هم مزید بر علت شده است که آن نقشی را که ایشان در گذشته داشتند، امروز نتوانند به آن شکل ایفا کنند.

جوان-این روزنامه در مطلبی با عنوان «رمزگشایی از حوادث پاریس و بیروت برای امنیت ملی ایران»نوشت: برخی شنیده‌ها حاکی از این است که دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند فلش حملات تروریستی داعش را بر ضد ایران متمرکز کند...نمی‌توان فراموش کرد که موساد با استفاده از نیروهای نفوذی خود در ایران و با همکاری سایر دستگاه‌های جاسوسی وایستگاه‌های منطقه‌ای خود چندین تن از دانشمندان هسته‌ای ایران را ترور کرد.اگر یکبار این اتفاق روی داده است، بار دیگر نیز می‌تواند روی دهد. شاید در این میان قرار است که داعش به دنبال برآورده کردن اهداف رژیم صهونیستی باشد.با این حال این نکته هم قابل ذکر است که دستگاه‌های اطلاعاتی ایران اشراف مناسبی بر تمام فعالیت‌های این گروه تروریستی داشته‌اند و در صورتی که داعش بخواهد نقش یک دشمن نیابتی را از طرف رژیم صهیونیستی بر عهده بگیرد با پاسخی درخور روبه‌رو خواهد شد»

قانون-این روزنامه در گزارشی با عنوان « فراکسیون رکود بعد از کمیسیون برجام» با اشاره به اقدامات مختلف مخالفان برجام ودولت نوشت: آخرین اقدام آنها برای فشار بر دولت، تصمیم برای ایجاد فراکسیونی با نام«ضد رکود»در بهارستان است. اتفاقی که خبرگزاری مهر به نقل از مهرداد بذرباش منتشر کرد. آنها مدعی هستند که با یک سری افراد سرشناس! تصمیم به تشکیل این فراکسیون گرفته‌اند. افرادی که سال‌ها بدون هیچ ضابطه‌ای از احمدی‌نژاد حمایت کرده و تلاش می‌کردند تا به اهداف سیاسی و جناحی خود دست‌یابند. نکته قابل تامل اینجاست که این افراد حال به فکر تشکیل نهادهایی برای رفع رکود از کشور هستند.

آرمان-این روزنامه در گزارشی با عنوان «تغییر استانداران شروع شد» در گفت و گو با مدیرکل روابط عمومی استان مازندران نوشت: «از مدت‌ها قبل قرار بود ما تغییرات فرمانداران و مدیران را اعمال کنیم.» احمد مظفری این روند را روندی برای اصلاح مدیریتی و سرعت بخشیدن به فعالیت کاری مدیران می‌داند و ادامه می‌دهد: «مهرداد ابراهیمی جمنانی از چهره‌های اصلاح‌طلب استان مازندران است که فرماندار فریدونکنار بود و کمتر از یک ماه است که کار خود را در مدیرکلی سیاسی استان مازندران آغاز کرده است. پیش از او حسین حسن‌نژاد در این سمت بود.» وی تاکید می‌کند: «تغییر آقای حسن‌نژاد به خاطر ضعف یا ناکارآمدی ایشان نبود بلکه ما گاهی نیروهایی قوی داریم که با مجموعه هماهنگ نمی‌شوند

کیهان- این روزنامه در ستون اخبار ویژه در خبری با عنوان « ردپای نفوذ در سیاه‌بازی جاسوس- خبرنگار آمریکایی» نوشت : « هشدار بهنگام رهبر انقلاب و به هم زدن نقشه نفوذ، با واکنش قابل تأمل محافل آمریکایی روبه‌رو شده است. این محافل سعی کرده‌اند ضربه وارده به نقشه آمریکا را، نشانه دعوای داخلی در ایران معرفی کنند.روزنامه نیویورک تایمز به قلم توماس اردبرینک (جاسوس خبرنگارنما و مقیم تهران) و ریک گلدستون نوشت: به رغم آن که آیت‌الله «علی خامنه‌ای» رهبر عالی ایران این توافق را تصویب کرده است، تندروها نوک تیز حملات مستقیم انتقادی خود را متوجه روحانی و یارانش کرده‌اند. شناسایی برخی اعضای شبکه نفوذ موجب نگرانی در محافل ذی مدخل آمریکایی شده است اما همین محافل سعی می‌کنند نگرانی خود را، نگرانی داخلی جا بزنند و آن را علیه دولت و رئیس‌جمهور مصادره‌ کنند حال آن که رهبر معظم انقلاب کم سابقه‌ترین حمایت‌ها را از دولت به جا آوردند که بدون آن قطعا پیشبرد مذاکرات و توافق امکان‌پذیر نبود.

فرهیختگان- این روزنامه در گفت و گو با محمود میرلوحی در باره تغییر استانداران به نقل از وی نوشت: دولت از یک سو ثبات مدیریت را دنبال می کند و از یک طرف بنا به مصلحت اقداماتی را که لازم است انجام می دهد. تغییر استانداران ناهماهنگ که استانداران سمنان و قزوین از آن جمله هستند، از مدت ها قبل در برنامه دولت بود و باید به این اتفاق با دید مثبت نگریست. اکنون کار دولت بسیار سخت است. همچنین از «محمدعلی مشفق» نوشت: گرچه تغییر استانداران یک تغییر دیرهنگام است و باید در ابتدای دولت آقای روحانی این کار را با قدرت انجام می دادند اما اکنون هم که این کار آغاز شده است جای امیدواری است که دولت قصد دارد اصلاحات داخلی را آغاز کند.

سیاست روز-این روزنامه تغییرات در سطح استانداری ها را در بستر رقابت های انتخاباتی و زمینه ساز حذف رقیبان تحلیل کرد و نوشت: اصلاح طلبان تنها امید خود برای بازگشت به حاکمیت را عبور از فیلتر شورای نگهبان و رای آوری در انتخابات مجلس می دانند و در همین راستا بر اساس تجربه انتخابات مجلس ششم سعی دارند با نفوذ در بدنه دولت بخصوص در بدنه وزارت کشور به عنوان مجری انتخابات زمینه حضور سهل تر خود را در انتخابات مجلس فراهم کنند و بتوانند و با وحدت تاکتیکی خود با بدنه دولت اعتدال خود را احیا کنند.

آفتاب یزد- این روزنامه در سرمقاله ی خود با عنوان «شبکه های اجتماعی؛ مواجهه سلبی یا ایجابی» شکل گیری طبقه متوسط فرهنگی که خواهان حضور و نفوذ بیشتری در حوزه های تصمیم گیری در همه ی حوزه ها هستند را از سرمایه های نظام و ملزومات یک نظام سیاسی دموکراتیک دانست و نوشت: آنچه مســلم اســت اینکه دیر یا زود پدیده شبکه های اجتماعی هم به امری کاملا عادی برای مردم تبدیل می شود ً امــا چه بهترکه در این موضــوع، نهادهای تصمیم گیر ابتکار عمل را به دســت بگیرند و به جای نفی و انکار شبکه های اجتماعی، تغییر و تحوات در حوزه ارتباطات و روابط عمومی را پذیرفته و اتفاقا از آن در جهت منافع ملی وعمومی بهره برداری کنند.

شرق – این روزنامه در مطلبی با عنوان «با انتخاب عنوان دلالی ٥ تا ٤٠ میلیونی برای طلاق،» نوشت: مدیرکل ثبت احوال استان تهران از افزایش شش درصدی طلاق در هفت ماهه امسال خبر داد. همچنین رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب تهران نیز از افزایش طلاق توافقی خبر داد اما یک حرف جدید هم داشت و آن اینکه پای دلالان طلاق در تسریع روند جدایی زن و شوهرها را پیش کشید. دلالانی که در ازای دریافت مبالغی مشخص فرایند جداشدن همسران ناراضی را تسریع می کنند. در همین رابطه با یک وکیل صحبت کردیم و او با تأیید فعالیت این افراد در این زمینه گفت: «این دلالان بین پنج تا ٤٠ میلیون تومان می گیرند تا طلاق را در کوتاه ترین زمان، حتی یک هفته برایتان تمام کنند، البته رقم طلاق توافقی کمتر هم هست چون زمان زیادی لازم ندارد.»

اعتماد- این روزنامه در مطلبی با عنوان« دولت روحانی گروگان میراث احمدی نژاد است، »به نقل از فرشاد مومنی نوشت: دولت این را می دانست و در تبلیغات انتخاباتی هم بارها و بارها این را گفته بود ولی الان وقتی می خواهد این کار را بکند در شرایط تناقض آلود گیر کرده. این یکی از وجوهی است که می گویند این دولت در گروگان دولت قبلی است. یکی دیگر از وجوه آن است که دولت فعلی حتی با وجود گذشت بیش از دو سال آگاهی راجع به میزان بدهی هایی که از دولت قبلی برایش مانده است، ندارد زیرا در دولت قبلی آنقدر غیرشفاف عمل کرده اند که الان وزارت اقتصاد و دارایی تیم گذاشته که لااقل فهرست عناوین درشت بدهی های دولت را استخراج کند. خبر شکل گیری این تیم را مثلا سه ماه پیش وزیر اقتصاد داده ولی هنوز نتوانسته اند به طور رسمی گزارشی تهیه کنند از رقم هایی که گفته می شود رقم مجموع بدهی ها ناظر بر چند صدهزار میلیارد تومان است.
رسالت -آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه اعتیاد به یک مساله سیاسی تبدیل شده، گفت که مراکز رسمی آمار اعداد وحشتناکی در خصوص اعتیاد مردان ، زنان وکودکان ارائه می دهند.

کیهان–این روزنامه درمطلبی با عنوان «زمینه داشت یا پشت پرده؟» حوادث بزرگ همچون جنگ جهانی اول که زمینه آن درکشورهای اروپایی وجود داشت را مورد بررسی قرار دادو نوشت: حوادث «بزرگ» معمولا «اتفاقی» رخ نمی دهند؛ گاهی «زمینه وقوع» دارند، گاهی هم «پشت پرده» دارند. مثلا قتل«فرانتس فردیناند»، ولیعهد اتریش وهمسرش در ژوئن 1914 به دست یک جوان صرب بوسنیایی ، حادثه ای بود که منجر به جنگ جهانی اول شد...اما حادثه 11 سپتامبر بنا به ده ها دلیل، سند ومدرک که بارها دررسانه ها اعلام شده، «پشت پرده» داشت و یک توطئه بود. «توهم توطئه» را هم، اصولا، با هدف جلوگیری ازیافتن همین پشت پرده ها وارد ادبیات سیاسی کرده اند.

ابتکار –این روزنامه درمطلبی با عنوان« اقلیت سر بلند»به نقل از عابد فتاحی نماینده اصلاح طلب مجلس نهم نوشت: اگر در ماه های اخیر به کلیات طرح ها و لوایحی که مورد بررسی قرار گرفت، دقت کنیم به این نتیجه می رسیم که را هر جا که مجلس سربلند بیرون آمد اصلاح طلبان در آن موضوع نقش داشتند.

جوان-سیدمحمد موسوی خوئینی ها از رهبران جریان اصلاحات و عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز ، در سال ۱۳۶۶ ودر زمان تصدی مسئولیت دادستانی کل کشور درخصوص برخورد با بدحجاب‌ها ، سیاست برخورد نظامی را تجویز واعلام کرد:« زنانی که در جامعه ، شئون اسلامی را رعایت نمی کنند و به نحوی به انقلاب دهن کجی می کنند...مردم اگر احساس تکلیف کنند، خودشان وارد صحنه خواهند شد و تمام خس و خاشاک‌ها و علف‌های هرز جامعه را از میان برخواهند داشت و جامعه را پاک خواهند کرد.»

کیهان – این روزنامه در مطلبی بابیان اینکه «نقش بورسیه آل‌سعود در دزدیدن دکل نفتی» نوشت:دکل نفتی قرار بود، از طریق واسطه‌ای به نام عمرکامل السواده خریداری شده و به ایران منتقل شود کامل السواده در واقع دستیار و همکار دلال اصلی دکل‌های نفتی یعنی رضا مصطفوی طباطبایی است و مدت‌ها در شرکت وی که در امارات ثبت شده، کار می‌کرده است.
مسئولان سابق شرکت تأسیسات دریایی می‌گویند، طباطبایی پیش از این نیز در جریان دلالی دکل نفتی دیگری برای تأسیسات دریایی نقش داشته است. طباطبایی برای عاملیت قراردادهای اقتصادی قرارداد مفصلی با آقازاده یاد شده منعقد کرده است و نکته جالب اینجا است که امضای این مدیر نفتی به عنوان یکی از شهود پای این قرارداد به چشم می‌خورد.پیش از این نیز اخباری پیرامون نامه این وزیر اسبق و زینت‌الوزرای کابینه اصلاحات به سعودالفیصل منتشر شده بود که در آن وی برای بورسیه تحصیلی 4 ساله فرزندش در دانشگاه وارویک انگلستان تقاضای کمک کرده بود.

کیهان -در پی خوش خدمتی‌های مدیر یک سایت اجاره‌ای به کارگزاران نامبرده به عنوان مشاور فرهنگی و رسانه‌ای هاشمی رفسنجانی معرفی شد.«مصطفی-ف» مدیر سایت «ا» از گردانندگان روزنامه تعطیل شده «1» می‌باشد، روزنامه‌ای که نام مدیر آن در پرونده مفاسد اقتصادی شهرام جزایری به میان آمد. سایت مورد اشاره معمولا به عقده‌گشایی علیه منتقدان هاشمی و دولت می‌پردازد که آخرین آن عقده‌گشایی علیه آیت‌الله مصباح یزدی در نشریه طلوع صبح بود.یادآور می‌شود چند ماه پیش عبدالحسین هراتی مشاور ارشد هاشمی بازداشت شد. وی که در برخی دیدارهای هاشمی با هیئت‌های اروپایی حاضر بود، پس از فتنه 88 از کشور گریخته و به طور مرتب به حضرت امام خمینی(ره)- در دفاع از نهضت آزادی و آقای منتظری - اهانت کرده اما پس از انتخابات سال 92 به کشور بازگشته بود.
با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
مستند جنگ افشاگران: مطبوعات آزاد و دولت امنیت ملی