فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



اختصاص دائم یارانه کتاب /انس با کتاب از کودکی آغاز شود


جبار کوچکی نژاد در حاشیه بازدید از بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، نمایشگاه کتاب را محل تلاقی افکار و اندیشه ها و همچنین دیدار تازه و چهره به چهره اهالی قلم، فرهنگ و ادب با مخاطبان و دوستداران کتاب عنوان کرد و گفت:‌ در این فرصت به وجود آمده توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید همگان استفاده وافی و کافی را ببرند.

* نمایشکاه کتاب هم فال و هم تماشا
به گفته وی امروز فرصتی فراهم شده تا گردهمایی اهالی نشر و کتاب را یکجا در کنار هم شاهد باشیم از این رو این نمایشگاه هم فال است و هم تماشا، چراکه هرآنچه دوست داری و به دنبال آن هستی در این رویداد بزرگ فرهنگی کشور از میان انبوه کتابها پیدا خواهی کرد.
نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تخصصی نبودن این نمایشگاه هم اظهار داشت:‌ یکی از بهترین ویژگیهای نمایشگاه کتاب این است که مختص به افراد و صنف خاص نیست و لذا همه اقشار مختلف جامعه اعم از دانش آموزان، دانشگاهیان،‌حوزویان و... می توانند از آن استفاده کنند.

* اختصاص یارانه کتاب توسط دولت همیشگی شود
نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره تخصیص بن کتاب به برخی اقشار جامعه از جمله دانشجویان، دانش آموزان، دانشگاهیان و حوزویان و ... گفت: یارانه در نظر گرفته شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ایام اینگونه نمایشگاهها محدود و مختص افراد خاص فوق می باشد بنابر این بهتر است دولت در بخش حمایتی و کمک به اهالی نشر و موضوع رشد کتابخوانی در کشور یارانه بیشتری در نظر گرفته و آنرا در طول سال همیشگی کند و فقط این یارانه خرید کتاب مختص این نمایشگاه نباشد.

* فضای مجازی مانعی برای خواندن کتاب نشود
نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه به بروز و ظهور تکنولوژی های نوین ارتباطاتی هم اشاره کرد و گفت:‌ مردم نباید با مشغول شدن در فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی از خواندن کتاب مکتوب غافل شوند.
کوچکی نژاد در عین حال گفت:‌ استفاده از کتاب و خواندن آن همواره باعث رشد و ارتقای جامعه شده و رشد و تعالی را برای کشور به دنبال خواهد داشت.
منتخب مردم در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خاتمه ضمن تشکر و قدردانی از دست اندرکاران برپایی بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، ابراز امیدواری کرد که با رفع شدن برخی مشکلات احتمالی سال آینده در دوره سی ام شاهد رشد و شکوفایی این رویداد بزرگ فرهنگی در کشور بوده و استقبال چند برابری جمعیت را در آن شاهد باشیم.
فراهنگ**1355**1569

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
پویش کتاب خوانی کتاب و زندگی با محوریت کتاب دخیل عشق