فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



کتاب فروشی انتشارات دف در شرق تهران افتتاح شد


به گزارش خبرنگار ایرنا، مشاور معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: کتابفروشان به علت رکودی که در سالهای اخیر با آن مواجه بوده اند، امروزه به کانون توجه حوزه نشر تبدیل شده اند و از این رو این امکان وجود دارد که بخش بیشتری از اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به حوزه کتاب فروشی ها جلب شود.
همایون امیرزاده اظهار کرد: این کتاب فروشی در شرایطی افتتاح می شود که دو اتفاق در حوزه کتاب فروشی ها در حال رخ دادن است؛ اول اینکه بعد از 13 سال پیگیری و رفت و آمدهای بین سازمان های مرتبط مثل وزارت ارشاد، مجلس شورای اسلامی و سازمان مالیاتی، در نهایت مقاومت ها برداشته شد و کتابفروشان جزو بهره برداران از بند «ل» ماده 139 و معاف از پرداخت مالیات شدند که این موضوع در هفته گذشته به ممیزان مالیاتی ابلاغ شد.
وی خاطرنشان کرد: قطعا اگر طرح هایی از این دست به خوبی اجرا شود و مورد حمایت قرار بگیرد این امکان وجود دارد که بخش بیشتری از اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به حوزه کتاب فروشی ها به عنوان یکی از نقاط بحرانی حوزه نشر جلب شود.
انتشارات دف پس از حدود 13 سال فعالیت در عرصه نشر و انتشار عناوین محدود اما موثر، سرانجام ویترین خود را در شهر تهران افتتاح کرد.
این کتاب فروشی در 130 متر زیربنا و دو طبقه انبار و حیاط مستقل، فعالیت خود را با همکاری 200 ناشر مطرح در حوزهای مختلف و ارائه 10 هزار عنوان کتاب و کالای فرهنگی در محدوده زیر پل سیدخندان، حدفاصل خیابان شریعتی و سهروردی آغاز کرد.
این فروشگاه با قفسه هایی که دور تادور سالن اصلی آن را فراگرفته و همچنین قفسه های تعبیه شده در فضای میانی آن، کتاب ها را در بخش هایی چون فلسفه، علوم اجتماعی، ادبیات (که خود در چند
زیرشاخه به ادبیات ملل مختلف تقسیم شده) ارائه کرده و از این نظر به تسهیل دسترسی مراجعان به
کتاب های مورد نظر خود بسیار کمک کرده است.
همچنین در بخش میانی فروشگاه کافی شاپ کوچکی برای سرویس دادن به مراجعان طراحی شده تا
علاقه مندان به کتاب بتوانند در فضایی کتابخانه ای به مطالعه و انتخاب کتاب مورد نظر خود بپردازند.
بخش انتهایی فروشگاه نیز به کتاب های حوزه هنر اختصاص یافته که شامل بخش های مختلفی چون معماری، سینما و عکاسی است.
کتاب های آموزش زبان انگلیسی، کتاب های مرجع و محصولات فرهنگی مانند موسیقی و نوشت افزار نیز از دیگر بخش های موجود در این کتاب فروشی هستند.
تهرام/7243//1348

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
انتشارات فراروان شناسی در نمایشگاه کتاب تهران