ماشین های خاص/ «مورگان» به دنبال ساخت خودروهای برقی و هیبریدی


ماشین های خاص/ «مورگان» به دنبال ساخت خودروهای برقی و هیبریدیفرصت امروز/ شرکت خودروسازی انگلیسی مورگان اعلام کرد که قصد دارد تا فرآیند ساخت خودروهای برقی و هیبریدی خود را از سال 2019 میلادی آغاز کند. گزارش‌ها حاکی از آن است که شرکت مورگان رقمی معادل 6 میلیون پوند از مرکز پیشرانش بریتانیا، شرکت Delta Motorsport و در نــهــایــت شــرکــت Potenza Technology به منظور سرمایه‌گذاری در طراحی، توسعه و تولید خودروهای برقی و هیبریدی و تولید خودروهایی بر پایه تکنولوژی‌های مذکور دریافت کرده است.

در این رابطه شرکت مورگان اعلام کرده است که سرمایه‌گذاری این شرکت در استفاده از تکنولوژی‌های جدید، زمینه لازم را جهت تولید خودروهای دوستدار محیط‌زیست و با میزان آلایندگی بسیار کم، ایجاد خواهد کرد. گفتنی است خبر سرمایه‌گذاری شرکت مورگان در تولید خودروهای برقی و هیبریدی را ساجید جاوید، وزیر تجارت دولت بریتانیا در جریان بازدید از کارخانه شرکت خودروسازی مورگان در هفته گذشته اعلام کرده بود. تزریق سرمایه‌ای که اخیرا به شرکت مورگان صورت گرفته است، سبب خواهد شد تا این شرکت خودروهای بیشتری را که از سوخت‌های جایگزین استفاده می‌کنند تولید کرده و میزان نیروی انسانی خود را در بخش تولید خودروهای برقی و هیبریدی افزایش دهد.

در حال حاضر مورگان تنها یک خودروی برقی با عنوان EV3 را در خط تولید خود دارد که این مدل در سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهد شد. عرضه خودروی مذکور به بازار در حالی صورت می‌گیرد که طبق ادعای مورگان، این شرکت برای طراحی پیشرانه این خودرو 10 سال زمان صرف کرده است. در حال حاضر، برخی خودروهای شرکت مورگان به‌صورت گازسوز تولید شده و به بازار عرضه می‌شوند. این در حالی است که برخی از این خودروهای گازسوز شرکت مورگان از پیشرانه‌های تولیدی شرکت‌های دیگر نظیر مزدا، فورد و BMW استفاده می‌کنند.

منبع:


ویدیو مرتبط :
نمایشگاه خودروهای برقی و هیبریدی