فین کردن خوب است یا بد؟


زمانی که سرماخوردگی و حساسیت های فصلی به سراغمان می آید ما هستیم و یک بسته دستمال کاغذی که برای فین کردن و خلاصی از گرفتگی بینی دورخود چیده ایم ، در کنارش سردرد های ناشی از چرک کردن بینی و التهاب ناشی از استفاده زیاد از دستمال کاغذی که نه تنها راه به جایی نمی برد بلکه باعث هر چه وخیم تر شدن اوضاع هم می شود. هر چند خالی کردن بینی در دستمال کاغذی و یا به قول خودمان فین کردن احساس آرامش لحظه ای به ما می دهد اما این کار اصلا ارزش این چند لحظه آرامش مقطعی را ندارد.

زمانی که فین کردن خطرناک می شود

فین کردن با شدت و فشار باعث می شود که رگ ها خونی داخل بینی پاره شده و همچنین انواع باکتری ها و ذرات ویروس با فشار وارد گوش و سینوس می شود که در نهایت آغاز عفونت و سوزش و سردرد است. علاوه بر این اگر دچار حساسیت فصلی هستید و یا سرما خورده اید مهم نیست چند بار در روز فین کنید چون بینی همچنان در حال ساخت مخاط است.

گرفتگی بینی بعد از فین کردن هم به این علت است که بافتهای داخل بینی در اثر فشار متورم شده بنابراین حتما باید به دنبال دلیل این تورم و گرفتگی باشید.

فین کردن ، درمان گرفتگی بینی ، سرماخوردگی و گرفتگی بینی

درمان گرفتگی بینی بدون فین کردن درمان خانگی و طب سنتی گرفتگی بینی بدون فین کردن

برای رهایی از مشکلات فین کردن دستمال کاغذی را کنار بگذارید و یکی از راه های زیر را امتحان کنید.

بخور گرم

اگر دستگاه بخور گرم دارید که باید مدام روشن کنید در غیر این صورت در یک قابلمه آب بجوشانید و با حوله به صورت وبینی خود بخور گرم بدهید. اگر با سیر مشکلی ندارید چند عدد سیر داخل آب بیندازید و بگذارید کمی با بخور بجوشد و بعد بخور کنید. این رطوبت و گرما باعث می شود که تمام بافتها ومخاطی که در بینی خشک شده است نرم شده و به راحتی با کمترین فشار تمیز شود. گرفتن دوش آب گرم در حالیکه داخل حمام پر از بخار باشد هم ایده بسیار خوبی برای روزهای پاییزی است.

هنگام خواب اگر دچار گرفتگی بینی هستید بالای لب کمی خمیر دندان اوکالیپتوس ترجیحا بمالید باعث می شود راحتتر نفس بکشید.

محلول آب و نمک

با محلول آب و نمک ولرم روزی دو تا سه بار بینی خود را شستشو دهید تا هم ضدعفونی شود و هم دچار سردرهای ناشی از عفونت و چرک نمی شوید. 

ویتامین c

ویتامینc را فراموش نکنید روزی سه بار مصرف کنید تا کمتر از هر زمان دیگری دچار گرفتگی بینی و سرماخوردگی شوید.در نهایت اینکه فین کردن را به روش صحیح انجام دهید به هیچ وجه با شدت فین نکنید. آرام و بدون فشار این کار را بکنید تا باعث آسیب های جدی به مجاری تنفسی خود نشوید.

روغن ارگانوخشکی

تنهای دو تا سه قطره از این روغن را در یک لیوان آب پرتغال طبیعی بریزید و روزی یک بار بنوشید. این روغن به عنوان یک درمان معجزه آسا برای هر گونه مشکلات گوارشی و پوستی نیز مفید است سرشار از آنتی اکسیدان است و برای ضد عفونی کردن بدن بسیار مفید است.


ویدیو مرتبط :
پناهیان : هم خوب هم بد زجر میکشند پس بهتر است خوب باشیم