سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



پیش‌بینی هزینه‌های جهانی دارو در سال 2020


سلامت نیوز: موسسه انفورماتیک بهداشت و درمان IMS، اعلام کرد: هزینه‌های جهانی دارو در سال 2020 به یک تریلیون و 400 میلیارد دلار می‌رسد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در این بررسی آمده است که افزایش دسترسی به خدمات درمانی در بازارهای نوظهور و بهای بالای داروهای جدید برای سرطان و دیگر بیماری‌ها موجب افزایش هزینه‌های اختصاصی تهیه دارو در جهان می‌شود. در حال حاضر این هزینه حدود یک تریلیون دلار برآورد شده است.

طی پنج سال آینده حدود 225 داروی جدید به بازار وارد می‌شود و یک سوم آن‌ها در درمان سرطان و بیماری‌های نادر کاربرد دارند. همچنین داروهای مخصوص بیماری‌های خودایمنی و قلبی هم از این حیث مورد توجه هستند.

در عین حال گسترش سیستم سلامت در بازارهای در حال توسعه به طور قابل توجهی به دسترسی فزآینده به داروهای عمومی ارزان منجر می‌شود که به نوبه خود در افزایش هزینه‌ها در سال 2020 نقش دارد.

تا سال 2020 میلادی، 4.5 تریلیون دوز دارو توزیع خواهد شد که نسبت به سال 2015، افزایش 24 درصدی دارد. همچنین در بیش از نیمی از جمعیت جهان دست‌کم هر روز هر نفر یک دارو مصرف خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، IMS‌ همچنین پیش بینی کرده که تا سال 2020 میلادی، 36 میلیون نفر برای درمان هپاتیت C به مصرف داروهای جدید روی می‌آورند.


ویدیو مرتبط :
وقتی‌ آمریکایی‌ها سعی‌ میکنند ایرانی‌ باشند!