گزارشی تکان دهنده از دو برابر شدن ورود جنگجویان خارجی داعش به عراق و سوریه


براساس گزارشی جدید، ورود جنگجویان خارجی به عراق و سوریه از سال گذشته دو برابر شده و دست کم 27 هزار نیروی جدید خارجی برای جنگ در کنار داعش و دیگر گروه‌های تروریستی، به این دو کشور رفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک سازمان چند ملیتی که به دولت‌ها مشاوره اطلاعاتی می‌دهد، اعلام کرد: با وجود حملات هوایی علیه مواضع داعش، شمار جنگجویان خارجی در عراق و سوریه نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر شده است.

این آمار که توسط "گروه سوفان" گردآوری شده است، نشان می‌دهد که تلاش‌های کشورهای دیگر در سراسر جهان برای کند کردن روند پیوستن خارجی‌ها به گروه‌های تروریستی مانند داعش در عراق و سوریه تاثیر بسیار کمی داشته است.

به نوشته گزارش منتشر شده از سوی این سازمان چند ملیتی در نیویورک، پدیده حضور نیروهای خارجی در عراق و سوریه کاملا جهانی است. داعش بر خلاف دیگر گروه‌های تروریستی مانند القاعده که اکنون کاملا معمولی و حتی قدیمی به نظر می‌رسند، موفق عمل کرده است. این گروه برای یارگیری ده‌ها هزار نفر، انرژی مصرف و تلاش کرده است.

به نوشته این گزارش در کل، نزدیک به 27 هزار تا 31 هزار نفر خارجی از 86 کشور به عراق و سوریه سفر کرده‌اند که این رقم در ژوئن 2014 نزدیک به 12 هزار نفر بوده است.

بیشترین نیروی خارجی که به عراق و سوریه سفر کرده‌اند از خاورمیانه و شمال آفریقا بوده که از این دو منطقه نزدیک به 8 هزار نفر به این دو کشور رفته‌اند.

نزدیک به 5000 نفر از اروپا و 4700 نفر نیز از جمهوری‌های جماهیر شوروی سابق برای پیوستن به داعش و دیگر گروههای تروریستی رفته‌اند.

هم چنین براساس آمار ارائه شده از سوی گروه سوفان، نزدیک به 20 تا 30 درصد از مبارزان خارجی به کشورهای خود بازگشته‌اند که چالش‌های بزرگی را برای آژانس‌های امنیت داخلی کشورها ایجاد کرده‌اند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
مستند تکان دهنده واقعی از عراق و داعش