سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



از سر گرفتن انتقال نفت شمال عراق به پایانه جیهان ترکیه


از سر گرفتن انتقال نفت شمال عراق به پایانه جیهان ترکیهایرنا/ جریان انتقال نفت خام میدانهای کرکوک در شمال عراق به بندر جیهان ترکیه با خط لوله صادراتی کرکوک- جیهان روز چهارشنبه (چهارم فروردین ماه) پس از یک توقف کوتاه، از سر گرفته شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از استانبول، یک منبع کشتیرانی چهارشنبه اعلام کرد: جریان نفت خام میدان های استان کرکوک و اقلیم کردستان عراق به پایانه جنوبی جیهان ترکیه در سواحل دریای مدیترانه، پس از توقفی کوتاه روز چهارشنبه ساعت 13 و 30 دقیقه به وقت گرینویچ از سرگرفته شد.
انتقال نفت با خط لوله کرکوک- جیهان روز سه شنبه (سوم فروردین ماه) در پی سرقت از این خط لوله در استان جنوبی «سانلی اورفا» متوقف شده بود.
خط لوله صادرات نفت عراق به ترکیه که یک چهارم نفت عراق را صادر می کند، بارها مورد حمله قرار گرفته است؛ این خط لوله ظرفیت انتقال روزانه یک میلیون و ٦٠٠ هزار بشکه نفت خام را دارد و به طور میانگین روزانه ٣٠٠ تا ٣٥٠ هزار بشکه نفت را از میدان های نفتی کرکوک در شمال عراق به بندر جیهان ترکیه منتقل می کند.
خط لوله کرکوک- جیهان شاهرگ اقتصادی اقلیم کردستان عراق به شمار می رود؛ خط لوله یاد شده روزانه حدود ٦٠٠ هزار بشکه نفت از میدانهای نفتی اقلیم کردستان عراق و میدان های نفتی استان کرکوک را به پایانه جیهان در ترکیه منتقل می کند.
نفت برداشت شده از میدان های نفتی منطقه کردستان عراق با خط لوله کرکوک- جیحان به بندر جیهان ترکیه صادر و از آنجا روانه بازارهای جهانی می شود.

اقلیم کردستان عراق برای فروش مستقل نفت خام میدانهای خود و انتقال آن به پایان جیهان ترکیه نیز یک خط لوله مستقل احداث کرده است.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
تجاوز ترکیه به عراق برای قاچاق نفت داعش به ترکیه