سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کشف معبد 1200 ساله در پرو که قربانگاه زنان بوده است


به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، باستان‌شناسان پرویی معبدی با قدمت 1200 سال در بیابان «اوکالا» واقع در 30 کیلومتری شهر «چیکلایو» کشف کردند که از این معبد برای قربانی کردن زنان استفاده می‌شده است.

«ادگار براکامونته» مدیر این پروژه در این رابطه عنوان کرد: ما موفق به کشف معبدی با قدمت 1 هزار و 200 سال شده‌ایم که کشیش‌های پرویی در آن برای ادای احترام به خدایان خود زنان را قربانی می‌کرده‌اند.

محققان در این راستا اعلام کردند: در این معبد نمادهای مختلفی از برخی فرهنگ‌های رایج در پرو از جمله «موچه»، «کاخامارکا» و «واری» وجود دارد.

«براکامونته» در ادامه تصریح کرد: این معبد، یک معبد تشریفاتی بوده که سطحی صاف و نرده‌ای پنهان در زمین در آن قرار داشته است؛ در این معبد تعداد فراوانی هدیه گنجانده شده که در بین این هدایا جسد 6 زن جوان نیز کشف شده است.

وی افزود: جمجمه‌های این قربانیان همگی به یک سو قرار گرفته‌اند و در کنار یکی از این اجساد که متعلق به زنی 24 ساله می‌باشد، تعدادی ظروف سرامیکی نیز وجود دارد.

این باستان‌شناس پرویی همچنین خاطرنشان کرد: این کشف، یک کشف بسیار مهم است چراکه رابطه عمیق بین فرهنگ «موچه» و فرهنگ «لامبایکه» را فاش می‌کند.

فرهنگ «مونچه» در بین سال‌های 100 تا 700 بعد از میلاد مسیح و فرهنگ «کاخامارکا» نیز در بین سال‌های 200 تا 800 بعد از میلاد در شمال پرو وجود داشته است؛ این در حالی است که فرهنگ «واری» در بین سال‌های 500 تا 900 بعد از میلاد مسیح بر تمام سواحل پرو و رشته‌کوه‌های جنوبی این کشور مسلط بوده است.

فرهنگ «لامبایکه» که آخرین فرهنگ حاکم بر پرو محسوب می‌شود نیز در بین سال‌های 700 تا 1375 بعد از میلاد مسیح بر تمام این کشور تسلط داشته است.

انتهای پیام/ح

http://fna.ir/8LJYFL


ویدیو مرتبط :
کشف شهر باستانی 5000 ساله در پرو