سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن تا ۴ آذر ادامه دارد/ مردم به سایت مرکز آمار مراجعه کنند


به گزارش خبرگزاری فارس، سرشماری آزمایشی عمومی نفوس و مسکن به شیوه اینترنتی تا ۴ آذر ۹۴ ادامه دارد.

برای اولین بار آزمایش سرشماری به صورت اینترنتی از سوی مرکز آمار ایران از 21 مهر ۹۴ شروع شده است.

آزمایش سرشماری عمومی نفوس و مسکن در چه زمانی و چگونه اجرا می‌شود؟

به منظور کاهش هزینه اجرا سرشماری، برای نخستین بار آزمایش سرشماری عمومی نفوس و مسکن در کشورمان به دو شیوه مدرن زیر (بدون استفاده از کاغذ) اجرا می‌شود:

1- روش مصاحبه حضور و مراجعه مستقیم مأموران سرشماری به مکان‌های سکونت خانوارها با استفاده از تبلت

2- روش خود تکمیلی و ثبت اطلاعات توسط خانوار با استفاده از اینترنت در سامانه سرشماری اینترنتی

سرشماری اینترنتی از روز 21 مهر تا 4 آذر ماه 1394 با مراجعه سرپرست یا مطلع‌ترین عضو خانوار به سامانه ویژه آزمایش سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1394 به نشانی WWW.sarshomari94.ir و تکمیل فرم خانوار اجرا می‌شود.

چگونه اطلاعات را در سامانه سرشماری اینترنتی وارد نماییم؟

خانوار با استفاده از اینترنت وارد سامانه ویژه آزمایش سرشماری نفوس و مسکن 1394 شده و اطلاعات مربوط به خانوار خود را تکمیل می‌کند.

در این روش لازم است خانوار کدپستی محل سکونت و شماره ملی تمام اعضای خانوار خود را در دسترس داشته باشند و پس از تکمیل اطلاعات کد آماری که در سیستم در اختیار او خواهد گذاشت، را بر روی برگه‌ای نوشته و در زمان مراجعه مأمور سرشماری این کد را به وی ارائه دهد این کد آماری با استفاده از پیامک بر روی شماره تلفن همراه ثبت شده در سامانه سرشماری نیز ارسال می‌شود.

در ضمن مأموران سرشماری افرادی قابل اعتماد و آموزش دیده‌ای هستند که دارای جلیقه‌ای به رنگ طوسی با آرم سرشماری در پشت آن که کارت شناسایی در سمت چپ آن نصب شده است، با استفاده از تبلت به جمع‌آوری اطلاعات می‌پردازند.

چرا در سرشماری اینترنتی شرکت کنیم؟

شرکت در سرشماری اینترنتی آسان است و تکمیل فرم پرسشنامه اینترنتی وقت زیادی از خانوار را نخواهد گرفت.

همچنین سرشماری عمومی نفوس و مسکن به شیوه حضوری بسیار پیچیده و پرهزینه است. شرکت در سرشماری اینترنتی برای کاهش هزینه و آسان‌سازی فرآیند اجرا کمک بسیار بزرگی به کشور می‌نماید.

هموطنان گرامی می‌توانند با مشارکت در سرشماری عمومی نفوس و مسکن به شیوه اینترنتی، خود مأمور سرشماری خانوار خویش باشند و در کاهش هزینه‌های این رخداد ملی، کشور را یاری نمایند.

در ضمن به آن دسته از خانوارهایی که با استفاده از اینترنت اطلاعات مربوط به خانوار خود را تکمیل کنند به قید قرعه و در انتهای آزمایش سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1394 جوایزی اهدا می‌شود.

به خانوارها توصیه می‌شود بعد از تکمیل اینترنتی فرم سرشماری، کد آماری ارائه شده توسط سامانه را تا زمان قرعه‌کشی و اهدای جوایز نزد خود نگه دارند.

انتهای پیام/ب


ویدیو مرتبط :
سرشماری نفوس مسکن 90 بلوچستان ابادی های اطراف زاهدان.بازدید مهندس عبدالسلام بزرگ زاده معاون فنی اموزشی سرشماری نفوس مسک