علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



تراز دریاچه ارومیه در سال آبی جاری بیش از نیم متر افزایش یافت


مهرنگ دوستی رضایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در زمان حاضر تراز آبی دریاچه ارومیه 1270.60 متر است در حالی که این رقم در ابتدای سال آبی جاری(اول مهرماه امسال) 1270.08 متر بود.
وی اضافه کرد: در زمان حاضر شاهد تثبیت میزان آب دریاچه ارومیه هستیم چرا که تراز آبی این دریاچه در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته تنها یک سانتیمتر کاهش را نشان می دهد.
وی اظهار کرد: با توجه به وجود ذخایر برفی مناسب در سال جاری نسبت به پارسال تراز خوبی را در 2 ماه آینده برای دریاچه ارومیه پیش بینی می کنیم و امیدواریم این تراز بالاتر از سال گذشته باشد.
مدیر مطالعات پایه منابع آبی شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی ادامه داد: میزان آب موجود در دریاچه ارومیه قابل اندازه گیری نیست ولی میزان آب آن را می توان نزدیک به یک و نیم میلیارد متر مکعب تخمین زد.
دریاچه ارومیه از 19 سال پیش با روند کاهش میزان آب و تراز رو به رو بوده و در این مدت هفت متر و 33 سانتیمتر کاهش یافته است.
تراز این دریاچه در ابتدای سال آبی 93-94 حدود 1270.15 و در ابتدای سال آبی 94-95 حدود 1270.08 متر بود که نشان از کاهش ناچیز سطح دارد و دریاچه به وضعیت تثبیت رسیده است.
این در حالی است که در برخی سال ها تراز آبی دریایچه ارومیه بیش از یک متر کاهش داشته است.
با روی کار آمدن دولت یازدهم برنامه های 26 گانه برای احیای این دریاچه تصویب شد و به اجرا درآمد که نتیجه آن، تثبیت میزان آب دریاچه در دو سال متوالی گذشته است.
2077/2093/1905

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
افزایش بالای آمار چک‌های برگشتی در سال جاری