سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تعداد شهدای انفجار منطقه سیده زینب (ع) به 45 نفر رسید+ تصاویر


به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم از دمشق، در پی انفجار دو خودروی بمب‌گذاری شده در محله "کوع السودان" در منطقه السیده زینب علیها‌السلام در حومه دمشق 45 نفر به شهادت رسیدند و40 نفر دیگر زخمی شدند. برخی منابع تعداد مجروحان را بیش از 110 نفر اعلام کردند.

بر اساس این گزارش، اکثر شهدا و مجروحان زن و کودک هستند و حال برخی از مجروحان وخیم است.

بر اساس اطلاعات به دست آمده انفجار اول در محله کوع السودان منطقه السیده زینب ناشی از انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی پارکینگ اتوبوس‌ها رخ داده است. انفجار دوم نیز ناشی از کمربند انفجاری در یک خیابان شلوغ است. بیشتر مجروحان که تعداد آنها بیش از 60 نفر است از طریق آمبولانس‌ به بیمارستانهای "بهمن" و "صدر" منتقل شدند.

این در حالی است که خبرگزاری رسمی سوریه سانا گزارش داد در ابتدا انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در یکی از ایستگاه‌های اتوبوس در منطقه کوع سودان در شهرک سیده زینب روی داد و در پی آن دو عامل انتحاری خود را با کمربند انفجاری در محل تجمع مردمی برای انتقال مجروحان منفجر کردند.

گروه تروریستی داعش از طریق پایگاه اینترنتی خود مسئولیت این انفجار تروریستی از طریق دو عامل انتحاری خود در منطقه السیده زینب علیها السلام را به‌عهده گرفت.

خبرنگار ما در دمشق همچنین گزارش داد که این انفجار در منطقه شلوغ و پرازدحام و نزدیک مرکز کمیته‌های مردمی به وقوع پیوسته است. به دلیل شدت انفجار، انتظار می‌رود که بر شمار شهدای این حمله تروریستی افزوده شود.

بر اساس این گزارش در پی این دو انفجار تروریستی خسارتهای مالی زیادی به مکان وقوع انفجار وارد شده است.

این انفجار در حالی صورت می گیرد که مذاکرات دولت سوریه با مخالفان با میانجیگری سازمان ملل در ژنو جریان دارد. با توجه به موفقیت‌های ارتش سوریه در میدان نبرد با تروریست‌ها، دولت سوریه در این دور از مذاکرات دست برتر را دارد.

از نظر کارشناسان سیاسی، تروریست‌ها پس از ناکامی در میدان نبرد و با توجه به دست خالی آنها در میز مذاکرات، درصدد انتقام گرفتن از مردم سوریه هستند و هدف قرار دادن غیرنظامی‌ها در حمله تروریستی امروز در این راستاست.

انتهای پیام/ر36


ویدیو مرتبط :
دو انفجار تروریستی در منطقه سیده زینب ( س ) دمشق