سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



امیدواری قائم مقام وزیر خارجه ایران به تأسیس نمایندگی کامبوج در تهران


به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «پیچکیون پانها» سفیر جدید کامبوج در تهران (مقیم در دهلی نو) در دیدار با مرتضی سرمدی قائم مقام وزارت امور خارجه کشورمان، رونوشت استوارنامه خود را تسلیم وی کرد.

سرمدی در این دیدار گفت: همکاری با کشورهای مختلف جهان خصوصاً توسعه و ارتقاء مناسبات در زمینه‌های مختلف با کشورهای قاره کهن آسیا و نیز اتحادیه همکاری‌های شرق آسیا (آ.سه.آن) و کشف ظرفیت‌های نوین از جمله رویکرد جمهوری اسلامی ایران می‌باشد. خوشبختانه ماموریت شما تقریباً همزمان با لغو تحریم‌های تحمیل شده بین‌المللی آغاز شده و لذا محیط مناسبی برای گسترش همکاری ‌فیمابین مهیا می‌باشد.

سرمدی اظهار امیدواری کرد که نمایندگی کامبوج در تهران هر چه زودتر تاسیس شود.

پانها نیز در این دیدار با اشاره به تماس با نخست وزیر قبل از عزیمت به تهران گفت: تحکیم و توسعه مناسبات با کشورهای غرب کامبوج از جمله جمهوری اسلامی ایران مورد تاکید قرار گرفته است.

وی همکاری در بخش‌های انرژی، گردشگری و سرمایه گذاری در حوزه‌های مورد علاقه را خواستار و تصریح کرد: سفر رسمی مقامات دو کشور و نیز تماس‌های مردمی، می‌تواند در هموار کردن مسیر پیش رو موثر باشد.

انتهای پیام/ 

http://fna.ir/94F361


ویدیو مرتبط :
اهمیت تأسیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در بیرجند