سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



استعمال سیگار بزرگ‌ترین عامل خطر برای ایست ناگهانی قلب


به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، بهنام پرهیزگار با بیان این مطلب که پیشگیری کم هزینه‌تر و آسان‌تر از درمان است، گفت: هر شخصی اگر از یک رژیم غذایی سالم پیروی کند، دچار بیماری‌های خطرناک نمی‌شود.

فوق تخصص قلب عروق در ادامه افزود: تغذیه سالم نقش مهم و اساسی را در سلامت افراد ایفا می‌کند؛ خیلی از افراد با داشتن یک تغذیه سالم و مناسب به راحتی جلوی بیماری‌هایی که رابطه مستقیم با تغذیه افراد دارند را می‌گیرند.

وی تصریح کرد: بیماری کرونر قلبی به صورت مشکلاتی از قبیل دردهای آنژینی و انفارکتوس (حمله قلبی) بروز می‌کند، اما آنچه که قابل تأمل بوده، این است که مسبب بروز این بیماری قلبی، تشکیل تدریجی رسوب‌های چربی یا «پلاک‌ها» در لایه داخلی دیواره سرخرگ‌ها است؛ در واقع این رسوب‌ها سبب محدود کردن عبور خون می‌شوند که این پدیده را تصلب شرایین یا سخت شدن رگ‌ها (آترواسکلروز) می‌نامند.

پرهیزگار، ادامه داد: بیماری کرونر قلبی هیچ علامت قابل مشاهده‌ای ندارد‌، آسیب جدی به سرخرگ‌ها و محدود شدن جریان خون به قلب وارد می‌شود و این یعنی مسدود شدن کامل یک سرخرگ خون‌رسان به قلب که منجر به حمله قلبی ناگهانی می‌شود.

وی افزود: می‌توان به راحتی با روش‌های متداول از تصلب شرایین پیشگیری کرد؛ کاهش فشارخون، دریافت رژیم غذایی کم‌چربی، کاهش وزن اضافی و ترک سیگار را می‌توان از جمله موارد اصلی پیشگیری برشمرد.

فوق تخصص قلب و عروق با بیان این مطلب که افراد می‌توانند در طول زندگی با اجرای دستوراتی که هیچ هزینه‌ای برای آن‌ها نخواهد داشت جلوی ابتلا به بیماری‌هایی مانند بیماری قلب را بگیرند، تصریح کرد: نکشیدن سیگار یکی از همین عوامل است؛ خطر بیماری‌های قلبی در افراد سیگاری، دو تا چهار برابر بیشتر از افراد غیر سیگاری است که بزرگ‌ترین عامل خطر برای ایست ناگهانی قلبی است.

پرهیزگار، بالابودن سطح کلسترول خون را یکی از عوامل خطر ساز در ابتلا بیماری‌های قلبی عنوان کرد و گفت: میزان کلسترول تحت تاثیر سن، تغذیه و غیره قرار می‌گیرد و افراد باید مرتب کلسترول خون خود را چک کنند تا خدایی نکرده برایشان مشکلی پیش نیاید.

وی با اشاره به اینکه افزایش فشار خون کار قلب را زیاد می‌کند، تصریح کرد: این موضوع موجب بزرگی قلب و ضعیف شدن آن در مدت زمان طولانی می‌شود و خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهد؛ هنگامی که افزایش فشار خون با وزن نامناسب، کشیدن سیگار و دیابت همراه باشد، خطر سکته قلبی و مغزی افزایش بیشتری می‌یابد و افراد باید مراقب این موارد باشند.

 فوق تخصص قلب و عروق تصریح کرد: وضعیت فعلی افراد هرچه که باشد، با کمک موارد گفته شده می‌‌توانند تغییرات مثبتی را در سلامت قلب خود ایجاد کنند، البته موارد ذکر شده بالا برای اشخاصی که دچار بیماری قلبی هم هستند مفید است، اگر فردی دچار بیماری قلبی هم باشد باید بداند که کنترل آن امری بسیار مهم است؛ تغذیه سالم، فعالیت بدنی مناسب و منظم و داشتن وزن مناسب نیز بسیار می‌تواند به سلامت افراد کمک ‌کند و از وخامت وضعیت آن‌ها کم می‌کند.

انتهای پیام/

http://fna.ir/IR9P8W


ویدیو مرتبط :
درگذشت ناگهانی هادی نوروزی به علت ایست قلبی