باور غلط کوتاه شدن قد در بدنسازی


تمرینات بدنسازی بر روی رشد قد تاثیر منفی ندارند

یکی از سوال های بسیار رایج در بدن سازی این است که آیا تمرینات بدن سازی قدرتی روی افزایش قد تاثیر می گذارند؟ جواب این سوال منفی است و خود آکادمی اطفال ایالت متحده آمریکا نیز بیان داشته است که به نظر می رسد که تمرینات قدرتی هیچگونه تاثیر منفی روی رشد طولی کودکان و نوجوانان ندارد و به نظر نمیرسد که این تمرینات در آینده نیز مشکل ساز شوند.

تمرینات بدنسازی بر رشد قد نوجوانان تاثیر منفی ندارد ، تمرینات بدنسازی قدرتی ، تاثیر تمرینات بدنسازی بر رشد قد

دکتر وحید ولی‎پور درباره تصور شایع در بین مردم مبنی بر اینکه انجام تمرینات ورزشی به خصوص در سنین کودکی و نوجوانی منجر به جلوگیری از افزایش قد می‎شود، بیان کرد: این اعتقاد کاملاً غلط است و اگر تمرینات بدنسازی اصولی باشند نه تنها مانع افزایش قد نمی‎شود بلکه سبب بلندقدی افراد می‎شود.

وی با اشاره به اینکه فیزیک بدنسازان و قد آنها نشان از این دارد که بدنسازی اصولی تأثیری روی کوتاهی قد ندارد، ادامه داد: تمرینات بدنسازی از روی اصول باعث تحریک صفحات رشد شده و به این ترتیب رشد استخوان‎ها بیشتر و قد بلندتر می‎شود.

این عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان با بیان اینکه بلندقد شدن به عوامل متعددی بستگی دارد، اضافه کرد: رشد قد با افزایش طول استخوان‎های دراز بدن صورت می‎گیرد و بدنسازی می‎تواند به این فرآیند جهت بلندتر کردن قد کمک کند.

ولی‎پور اظهار کرد: در صورتی که بدنسازی اصولی نباشد نه تنها به عضلات و استخوان‎ها آسیب می‎رساند بلکه باعث توقف رشد قدی می‎شود. وی با یادآوری اینکه تمرینات بدنسازی را می‎توان از سن 8 سالگی آغاز کرد، افزود: حرکات بدنسازی نباید به صورت جهشی و پرتابی باشد چرا که در این صورت به بدن آسیب می‎رساند.

تمرینات بدنسازی مانع رشد قد نمی شوند ، تاثیر تمرینات بدنسازی بر رشد قد ، انجام صحیح تمرینات بدنسازی

اگر شما نیز نوجوانی هستید که می خواهید بدن سازی را شروع کنید پس نگران رشد قد خود نباشید.بسیاری از ورزشکاران برتر دنیا نظیر شکیل اونیل، کارل مالونه و دیوید رابینسون بدن سازی را در همان اوایل نوجوانی آغاز کرده اند و اکنون هم می بینید که همه آنها دارای قامتی بسیار بلند هستند.افرادی نظیر آرنولد شوارتزنگر بدن سازی را بسیار زود در همان اوایل نوجوانی شروع کردند و اکنون می بینید که او حدود 190 سانتیمتر قد دارد. یادگیری فرم صحیح حرکات، انتخاب وزنه مناسب و ایمنی هنگام تمرین از نکات بسیار مهم می باشد.

باور غلط کوتاه شدن قد در بدنسازی


ویدیو مرتبط :
رابرت داونی جونیور,بلند قد یا کوتاه قد؟؟؟؟؟