دو داستان موازیِ «مِده‌آ» با کمی سردرگمی


برداشتی آزاد از نمایش «مده‌آ» در آخرین روز از جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به صحنه رفت.

به گزارش خبرنگار تئاتر ایسنا، نمایش «مده‌آ» به نویسندگی و کارگردانی فریبرز کریمی و بازی آوا درویشی (میهمان از گروه واحه) در آخرین روز از سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در تالار «سایه» مجموعه تئاترشهر، اجرا شد.

این نمایش برداشت آزادی از «مِده‌آ»ی اوریپید (نویسنده ی اصلی اثر) که دو داستان را همزمان به صورت موازی جلو می‌برد و از بازیگر نقش چند کارکتر را بازی می‌کرد. این مونولوگ داستان بازیگری‌ست که نقش مِده‌آ را بازی می‌کند و همزمان شخصیت خود مِده‌آ را به تصویر می‌کشد؛ که این دو داستان در جایی از نمایش باهم تلاقی می‌کنند و بهم می‌رسند.

صحنه‌ی این نمایش از یک دایره‌ی سفید با شیبی کم که بازیگر بر روی آن می‌چرخد و دو داستان را همزمان پیش می‌برد، تشکیل شده بود. همچنین طراحی نور صحنه این نمایش نیز با تغییر شخصیت تغییر می‌کند و تصاویری مغشوش از فضای نمایش و داستان مده‌آ به نمایش می‌گذاشت.

نمایش کوتاه «مِده‌آ» نتوانست رضایت تماشاگران را آن طور که باید جلب کند و به دلیل کوتاه بودن مدت نمایش و مونولوگ بودن آن، مخاطبان را با سردرگمی به انتهای نمایش و تشویق معمول پس از آن هدایت کرد.

اجرای به موقع و پخش بروشوری با اطلاعات کامل از نمایش و خلاصه‌ای از داستان آن، از جمله نکات قابل توجه بود.

به گزارش ایسنا، نمایش «مِده‌آ» به نویسندگی و کارگردانی فریبرز کریمی و کاری از گروه «بوهمی» – 11 بهمن- در دو سانس 17 و 19 در تالار «سایه‌»ی مجموعه‌ی تئاترشهر در بخش نسل نوی جشنواره تئاتر فجر به صحنه رفت.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
داستان های سری آ ...