سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



جنبش انصارالله یمن اسامی اعضای شرکت کننده در مذاکرات ژنو را اعلام کرد


به گزارش پایگاه خبری عدن پست، منابع مطبوعاتی با ذکر اسامی اعضای شرکت کننده جنبش انصار الله در ژنو 2 مهدی المشاط رئیس دفتر عبدالملک الحوثی را رئیس هیات انصار الله اعلام کردند.
ازحزب گنگره مردمی یمن برای اولین بار طارق محمد صالح پسر برادرعلی عبدالله صالح رئیس جمهوری یمن که از گارد حراستی وی می باشد، معرفی شد.
اسامی هیات شرکت کننده جنبش انصار الله در مذاکرات صلح شامل­ مهدی المشاط ،­ محمد عبدالسلام، حمزة الحوثی­ علی العماد ،­ محمد البخیتی ومشاوران شامل حسن زید ، نایف القانص و حسن زید بن یحیی می باشد.
اسامی اعضای حزب کنگره مردمی وابسته به علی عبدالله صالح رئیس جمهوری سابق یمن شامل : یحیی دوید،­ یاسر العواضی،­ فائقة السید،­عارف الزوکا، ابوبکر القربی ومشاوران طه الهمدانی ، طارق محمد صالح و عبدالعزیز الترب می باشند.
محمد عبد السلام سخنگوی جنبش انصارالله شب گذشته با ارائه اسامی هیئت شرکت کننده این جنبش به سازمان ملل برای حضور در مذاکرات ژنو 2 تحت نظر سازمان ملل برای حل سیاسی بحران این کشور ابراز امیدواری کرد.
عبدالسلام گفت: براساس توافق با سازمان ملل برای دستیابی به توقف جنگ، برداشته شدن محاصره وازسرگیری گفت وگوی سیاسی شب گذشته اسامی هیات مذاکره کننده خود را تقدیم سازمان ملل کردیم.
سخنگوی انصارالله افزود:ارائه اسامی اعضای شرکت کننده در مذاکرات بر اساس مشورت های سیاسی با سازمان ملل وجامعه بین المللی طی ماههای گذشته درمسقط پایتخت عمان برای دستیابی به پیشنهاد های این جنبش درباره مذاکرات اعم از پیش نویس، برنامه ها زمان ومکان برگزاری نشست صورت گرفت.
وی ازسازمان ملل خواست این بارتمامی خواسته های این جنبش که به فرستاده سازمان ملل به یمن ارائه ودر پیش نویس دیدار اخیر با وی به هدف طرح آن در گفت وگوی جدی ذکر شده مورد توجه قرار گیرد.
عبدالملک المخلافی وزیرخارجه دولت مستعفی یمن پیش از این گفت: نشست ژنو 2 با حضور نمایندگان جنبش انصار الله و نیروهای طرفدار آنها نیمه دسامبر( 24 آذر ) برگزار می شود.
المخلافی این مطلب را پس از دیداراسماعیل ولد شیخ احمد فرستاده سازمان ملل به یمن با عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی وارائه پیش نویس اجرای قطعنامه به وی اعلام کرد.
عربستان با ائتلاف برخی کشورعربی و با همراهی آمریکا از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد تا«عبد ربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابی های یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تأمین می کنند، جلوگیری کند.
براثر این حملات، تاکنون دهها هزار یمنی ازجمله زنان و کودکان کشته و یا زخمی شده و میلیونها نفر نیز آواره و 80 درصد تاسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است.
خاورم×× 1453**1590

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
توهین شیعه نمای انگلیسی به جنبش انصارالله یمن