علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



آزاد راه قزوین به رشت و قزوین به زنجان مسدود است


سرهنگ بهرام زینعلی دقایقی پیش در گفتگو با خبرنگار مهر از مسدود بودن برخی مخورهای مواصلاتی استان خبرداد و گفت: محورهای قزوین به زنجان، قزوین به رشت و قزوین به همدان در حال حاضر مسدود است و تلاش برای بازگشایی مسیرها توسط نیروهای راهداری و امدادی ادامه دارد.

زینلی بیان کرد: از رانندگانی که قصد مسافرت در محورهای مواصلاتی استان را دارند درخواست می کنیم از مسدود بودن و یا باز شدن مسیرها اطلاع پیدا کرده و با همراه داشتن تجهیزات زمستانی و آذوقه مناسب در شرایط لزوم با خودروی شخصی تردد کنند.

فرماندار قزوین: تلاش برای بازگشایی مسیرهای برف گیری شهرستان قزوین ادامه دارد

سید علی موسوی فرماندار قزوین هم در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص وضعیت امدادرسانی به مسافران و بازگشایی مسیرهای برفگیر شهرستان قزوین گفت: بیش از شش هزار نفر از افراد در راه مانده بر اثر بارش برف و وقوع کولاک در محورهای مواصلاتی قزوین به رشت و قزوین به زنجان گرفتار شده بودند که با تلاش نیروهای راهداری، امدادگران هلال احمر، پلیس راه و بسیج در راهدارخانه ها، امامزاده ها و مساجد شهرهای قزوین، اقبالیه، کوهین و محمودآباد و روستاهای مسیر اسکان یافتند.

موسوی با اشاره به اینکه شهرستان قزوین با توجه به قرار داشتن در مسیر ارتباطی جنوب و مرکز کشور به شمال و شمالغرب از جمله کریدورهای ارتباطی مهم کشور محسوب می شود تصریح کرد : در طرح زمستانی امسال 150 نفر نیروی راهداری با 80 دستگاه ماشین آلات و نیروهای پلیس راه، هلال احمر، امداد خودرو و اورژانس در گردنه ها و مناطق صعب العبور شهرستان قزوین در آماده باش کامل هستند.  

فرماندار قزوین بر لزوم رعایت نکات ایمنی تاکید کرد و گفت: شهروندان ضمن پرهیز از مسافرت های غیر ضروری در صورت مسافرت با اطمینان از سوخت کافی، سلامت تجهیزات گرمایشی و برف پاک کن خودرو را آزمایش کرده و در سفر زنجیرچرخ نیز به همراه داشته باشند.  

وی افزود: امداد رسانی برای خارج شدن از برف یک هزارو 300 دستگاه خودرو، توزیع یک هزارو 150 تخته پتو، شش هزار قرص نان و یک هزار بسته جیره غذایی از جمله فعالیت های امدادی صورت گرفته در محورهای مواصلاتی  شهرستان قزوین بوده است.

فرماندار قزوین بیان کرد: گردنه های کوهین در مسیر قزوین به رشت، بهرام آباد، کماسار و قسطین لار در مسیر قزوین به الموت و محور قزوین به زنجان از جمله محورهایی است که عملیات بازگشایی مسیر و امدادرسانی در آن صورت گرفته است.

نیازی: 250 دستگاه خودرو برای امدادرسانی مستقر شده است

رییس اداره ماشین آلات اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین هم در خصوص اعزام ماشین آلات راهداری به محورهای مواصلاتی و برفگیر استان گفت: 250 دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک کمک دار مشغول خدمت رسانی و انجام عملیات بازگشایی راهها در محورهای استان هستند.

نیازی اظهارداشت: تا زمانی که کولاک و برف در جاده ها ادامه داشته باشد، ارایه خدمات بدون وقفه توسط ماشین آلات امدادی و راهداری برای کمک به رهاسازی خودروهای گرفتار شده در برف و بازگشایی مسیرها ادامه خواهد یافت.

وی افزود: 250 دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک کمک دار بر حسب اولویت و ضرورت در محورهای استان مستقر شده و مشغول خدمت رسانی هستند.

نیازی تصریح کرد: 33 دستگاه لودر، 31 دستگاه گریدر، 74 دستگاه کامیون و کمپرسی نمک پاش، 21 دستگاه بولدوزر، 5 دستگاه تریلی نمک پاش و 6 دستگاه برف خور(مکنده) و همچنین ماشین آلات سبک کمک دار در حال خدمت رسانی به مسافران جاده ها هستند.

وی گفت: 80 دستگاه از ماشین آلات این اداره کل مجهز به تیغه های برف روب است و ماشین آلات موجود بر اساس ضرورت و با توجه به نوع امداد مورد نظر به محل ها اعزام شده و عملیات نمک پاشی، برف روبی، بازگشایی راه، رهاسازی خودروهای گرفتار شده در برف و سایر خدمات امدادی را به مسافران و رانندگان ارایه می دهند.


ویدیو مرتبط :
بازدید استاندار گیلان از پروژه آزاد راه قزوین - رشت