گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



آب و هوا/ کولاک برف در ارتفاعات البرز؛ اعلام شرايط جوي محور چالوس


مهر/ هواشناسي استان البرز براي ارتفاعات استان، بارش برف و در برخي مناطق در روز يکشنبه (امروز) کولاک برف را پيش‌بيني کرد.
منصور رحمانيان در گفتگو با خبرنگار با اعلام وضعيت جوي استان، اظهار کرد: دماي هوا در استان البرز امروز و فردا، دوشنبه يازدهم آبان کاهش محسوسي خواهد داشت.

وي در ادامه با اعلام شرايط جوي شهرستان کرج، گفت: هواي کرج امروز يکشنبه دهم آبان نيمه‌ابري تا ابري در پاره اي از نقاط مه‌آلود پيش‌بيني مي‌شود.

مديرکل هواشناسي استان البرز در ادامه براي کرج بارش باران و وزش باد شديد را پيش‌بيني کرد.

مه غليظ و شرايط لغزنده در محورهاي کوهستاني البرز

وي در ادامه خاطرنشان کرد: در جاده‌­هاي کوهستاني استان البرز مه غليظ و شرايط لغزنده به سبب بارش برف پيش‌بيني مي‌شود.

رحمانيان توصيه کرد: با توجه به انتظار رخداد شرايط مخرب جوي تمهيدات لازم براي حفظ ايمني به کار گرفته شود.

وي کمينه و بيشينه دماي هواي شهرستان کرج را به ترتيب ۴ و ۱۲ درجه سانتي گراد اعلام کرد و گفت: دماي هوا نسبت به‌روز گذشته ۲ درجه کاهش داشته است.

اطلاعيه هواشناسي استان البرز

مديرکل هواشناسي استان البرز وضعيت جوي محور چالوس را اعلام کرد و گفت: شرايط جوي اين محور از ساعت ۲۴ تا ۶ صبح امروز، يکشنبه، نيمه‌ابري تا ابري همراه با بارش باران و برف و با وزش باد بود ماکزيمم سرعت باد در اين محور ۴۳ کيلومتر بر ساعت گزارش‌شده.است

وي شرايط جوي محور چالوس از ساعت ۶ صبح تا ۱۲ ظهر امروز، يکشنبه را نيمه‌ابري تا ابري همراه با بارش برف و باران و وزش باد اعلام کرد و گفت: ماکزيمم سرعت باد در اين محور ۴۳ کيلومتر بر ساعت پيش‌بيني مي‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اداره کل هواشناسي استان البرز طي اطلاعيه‌اي اعلام کرده است؛ از روز گذشته به‌طور موقت از شدت ناپايداري­هاي جوي کاسته مي‌شود ولي مجدد از بعدازظهر روز گذشته با تقويت سامانه پرفشار سطح زمين در نوار شمالي کشور و عبور تدريجي ناوه موج تراز مياني جو تا روز دوشنبه در استان البرز بارش متناوب باران، بعضي ساعات مه‌آلود، وزش بادهاي لحظه‌اي شديد در ارتفاعات استان بارش برف و در برخي مناطق آن در روز يکشنبه (امروز) کولاک برف پيش‌بيني مي‌شود.


ویدیو مرتبط :
فیلم_ برف و کولاک شدید در محور هراز